marți, 19 iulie 2011

Roberta Anastase a primit NUP de la Parchet


Luni, 18 iulie 2011, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a facut public faptul ca procurorii Sectiei de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie au dispus, la data de 12 iulie 2011, neinceperea urmaririi penale fata de:
>> Anastase Roberta Alma, deputat, președinte al Camerei Deputaților din cadrul Parlamentului Romaniei,
>> Voinescu-Cotoi Sever, deputat, secretar al Camerei Deputaților din cadrul Parlamentului Romaniei, sub aspectul infracțiunilor de abuz in serviciu in forma calificata, fals intelectual, uz de fals și fals in declarații, respectiv complicitate la aceste infractiuni.
Potrivit unui comunicat al PICCJ, la data de 28 septembrie 2010 s-a inregistrat la Sectia de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie plangerea formulata de Grupul Parlamentar al Alianței Politice PSD+PC din Camera Deputaților in legatura cu desfașurarea, la data de 15 septembrie 2010, in Camera Deputaților, a votului la Legea sistemului unitar de pensii. De asemenea, au fost formulate plangeri, cu acelasi continut de catre Fundația pentru Apararea Cetațenilor pentru abuzurile statului si de catre patru persoane fizice (conexate conform dispozitiilor art. 33-34 din Codul de procedura penala.)
Prin plangerile formulate s-a sustinut ca, in virtutea funcției de președinte al Camerei Deputaților, Anastase Roberta Alma, sub pretextul defectarii sistemului de vot electronic, a validat realizarea votului la Legea sistemului unitar de pensii, prin ridicarea miinii. S-a aratat ca, prin aceasta modalitate, a marit intentionat numarul votantilor cu scopul realizarii cvorumului legal, necesar adoptarii legii, desi nu era intrunita majoritatea prevazuta de dispozitiile art.67 din Constitutie pentru votul acestui act normativ.
In același context, s-a sustinut ca Voinescu-Cotoi Sever, in calitate de secretar al Camerei Deputatilor și tot in scopul realizarii cvorumului a anunțat ca sunt prezenți in sala mai mulți deputați votanți decat erau in realitate, astfel incat s-a produs un prejudiciu considerabil, prin efectele actului normativ adoptat cu incalcarea cvorumului legal si prin perturbarea grava a activitatii de legiferare a Camerei Deputatilor.
Din analiza materialui administrat in cauza a rezultat ca nu a fost comisa o fapta prevazuta de legea penala sub aspectul lipsei cvorumului de sedinta, deoarece Regulamentul Camerei Deputatilor prevede procedura de urmat pe parcursul desfasurarii activitatii de legiferare, dar si remediile situatiilor in care parlamentarii contesta respectarea acestor proceduri.
In cauza, potrivit stenogramelor sedintei a rezultat ca a existat cvorum pentru votul legii sistemului unitar de pensii, acesta nu a fost contestat potrivit procedurilor parlamentare, ci a fost confirmat prin respingerea propunerii de reluare a votului.
Astfel, a rezultat ca la data de 20 septembrie 2010, Presedintele Camerei Deputatilor, Anastase Roberta Alma, a propus in Biroul Permanent al Camerei Deputatilor inscrierea pe ordinea de zi a Plenului propunerea cu privire la oportunitatea reluarii votului asupra proiectului de lege, dar propunerea a fost respinsa, asa incat, din perspectiva procedurilor parlamentare, s-a consacrat votul din 15 septembrie 2010.
De asemenea, din actele premergatoare efectuate in cauza, a rezultat ca președinta Camerei Deputaților, Anastase Roberta Alma, a prezidat sedinta Plenului la data de 15 septembrie 2010 si a fost sesizata de catre un lider de grup despre existenta defectiunii la sistemul de vot electronic. Conform atributiilor stabilite prin Regulamentul Camerei a supus votului Plenului propunerea privind votul prin ridicarea mainii. Aceasta propunere s-a adoptat favorabil, acesta fiind temeiul in baza caruia s-a procedat la votul prin ridicarea mainii si nu in temeiul declaratiei pretins false a Presedintei Camerei Deputatilor.
Din actele premergatoare efectuate in cauza a rezultat ca Voinescu-Cotoi Sever, in calitate de secretar la sedinta Plenului, a desfasurat o activitate conform atributiilor stabilite prin Regulamentul Camerei si a anuntat numarul deputatilor prezenti.
In raport cu aceste imprejurari rezulta ca nu exista inscrisul falsificat, uzul de fals, falsul in declaratii, asa incat nu exista nici faptele sesizate ca ar fi fost savarsite, respectiv nefunctionarea sistemului electronic de vot, falsificarea stenogramei sedintei sau complicitatea la aceste fapte. (juridice.ro)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu