vineri, 30 august 2013

Pentru cei cu cas la gura

Vad in ultimul timp tot mai des exprimate pareri revoltatoare fata de romanii plecati la munca in Occident si care "isi permit" sa caraterizeze viata de acasa, din spatiul mioritic lasat in urma, ca fiind foarte proasta, poporul fiind caracterizat lenes, corupt, hot etc. Drept urmare, tinerii cu cas la gura din Romania cea frumoasa sar revoltati si-si apara neamul, glia, stramosii si mosii, acuzandu-i pe cei plecati de nesimtire etc. 
Nu pot sa nu zambesc amar cand vad astfel de pareri exprimate pe un ton vitejesc de-ti vine sa crezi ca autorul a scris textul cu palosul in mana, nu la tastatura! Zambesc... As vrea sa vad si eu un om care sa fii luptat pentru schimbarea in bine a tarisoarei despre care vorbim asa cum am facut-o eu! Si-acum gata cu modestia! Ca ziarist am publicat mii de articole in cei aproape 20 de ani de meserie. Doar pe blogul meu am o mie de articole postate... Am dezvaluit afaceri necurate, politicieni corupti, functionari publici mafioti etc. Multi au fost schimbati din functii, dar pe ansamblu nu s-a schimbat nimic. A plecat unul rau, a venit altul si mai rau. Am atras asupra mea cele mai grele dusmanii, din partea tuturor celor vizati in articolele mele. Am fost injurat, amenintat, apoi... mi s-a luat totul! Inclusiv libertatea! Tara pentru care luptam nu avea instrumente ca sa ma apere, oamenii care se autodeclara "de bine" pe Facebook sau aiurea pe net nu erau acolo, sa faca lant uman in jurul meu. Am privit in urma si am realizat inutilitatea demersului meu...
Am sacrificat 20 de ani... Nu-i mai pot aduce inapoi. Intr-o tara plina de interese si interesati, de "afaceri" si afaceristi, de tarfe si vagabonzi, de boschetari si fete cu fitze, de analfabeti cu diplome, de "ingineri" alcoolisti si jurnalisti vanduti eu am crezut in steaua mea pana cand steaua asta m-a lovit in cap spunandu-mi cat sunt de  idiot. Am adunat 41 de ani, doi copii si asta e toata averea mea. N-am casa, masina sau bani in cont, doar marunti prin buzunare. Cu asta m-am ales scriind la sacrificiu 20 de ani despre tara mea minunata si oamenii ei tristi. Cand am realizat asta, in secunda doi am simtit o plictiseala enorma si am cascat. M-a luat apoi somnul...
Cand m-am trezit am inceput sa vad alta realitate... De fapt, pe cine aparam eu? Ce "valori" reprezentam? Valori doar declarate, invocate si folosite ca tarfa pe varianta, pentru interese proprii! Clar, nu mai vreau sa fac asta! De aceea am plecat din tara acum cinci luni...
As vrea ca toti aceia care judeca acum din propriile fotolii sa isi exemplifice judecata cu fapte luate din viata lor, nu doar cu vorbe aruncate aiurea! Sa fie ei exemple vii ale teoriilor pe care le promoveaza. Altfel nu sunt decat niste alti prefacuti care simt nevoia sa epateze...
Da, Romania este foarte mult inapoiata fata de Occident. Este saraca, vai mama ei. Are un popor amarat, lenes, hot, corupt si ieftin. Generalizarea se refera la majoritate, nu la totalitate! Precizez asta pentru toti prostii care simt nevoia sa sara in aer cand aud asemenea caracterizari! Sai linistit boschetare, nu la tine ma refeream ci la toti cei ca tine!
Solutia pare sa fie doar cea din vechiul banc... Declaram razboi Statelor Unite, apoi ei vin, ne ocupa si sunt obligati sa ne administreze. Asa, poate-poate mai creste si Romania... Dar tot bancul spune la final ca la ghinionul ce-l avem noi, romanii, s-ar putea sa... castigam razboiul! In cazul asta, ce ne facem, oameni buni? 

Cornel SABOU

Niciun comentariu: