vineri, 4 mai 2012

De doi bani speranţă

Am stat liniştit perioada asta şi am urmărit schimbările de la nivel guvernamental. Pleacă ai noştri, vin ai noştri... PDL s-a dus şi nu va rămâne nici măcar în istorie. Va fi memorat în conştiinţa publică doar ca un coşmar pe harta istoriei României. A venit la putere USL-ul lui Ponta şi Antonescu... Mda, întrebare: de ce oare am de doi bani speranţă în legătură cu schimbarea asta???

Vă spun de ce... Nu mă leg de ce se întâmplă la Bucureşti. Mă uit aici, aproape, în Maramureş. Pesediştii şi liberalii îşi freacă acum mâinile de parcă au dat deja un "tun" de miliarde! Se ceartă deja pe funcţiile din instituţiile locale. Calculează japca pe care o vor face în lunile următoare. Totul aproape pe faţă! Nici măcar nu se mai obosesc să-şi ascundă goana după/pentru jefuirea banului public!
Atunci, ce valoare are schimbarea în Maramureş? Are valoare pentru cei afiliaţi politic. Pentru cei care au stat pe margine anii trecuţi adunând doar firmiturile lăsate de PDL. Pentru cei care acum vor să îşi ia revanşa. Atât. Pentru noi, ceilalţi? Pentru noi schimbarea asta nu înseamnă absolut nimic la nivel de Maramureş! De fapt, într-un fel, nici nu este vorba de o schimbare!

Acum, în afară de împărţirea funcţiilor din instituţiile locale, USL îşi mai calculează şi şansele de a pune mâna pe Consiliul Judeţean. Acolo au băgat în faţă, ca şi candidat, unul din cei mai corupţi avocaţi de prin partea locului, Zamfir Ciceu, tip "specializat" în tot felul de şmecherii financiare care nu au nimic de a face cu legea sau legalitatea. O să vă dau eu exemple concrete în timpul campaniei, nici o grijă! peste câteva zile...

Doar atât vreau să mai precizez în acest material. Nu vă amăgiţi că aducerea lui Ponta la Guvern va schimba ceva esenţial în politica, economia sau societatea românească! Hai să nu fim naivi... Sunt tot EI la putere, naşul, finul, socrul, ginerele, nepotul etc... Şi tot aşa vor lucra, cum au lucrat şi ceilalţi. Prin unele locuri, prin metode mai mult sau mai puţin ciudate, se vor strecura la putere si indivizi capabili (cum au fost câţiva şi pe timpul PDL), dar aceştia nu vor fi figuri emblematice pentru partid ci doar excepţii. Pe curând...

Cornel SABOU

P.S. - o notă specială de 10 pentru Crin Antonescu! Discursul său din ziua moţiunii de cenzură a fost unul cum rar am auzit în ultimii 20 de ani de la vreun lider politic! Sincer, am fost impresionat!  Pentru cei care l-au ratat îi invit să îl asculte mai jos. Merită!


Un comentariu:

Florina spunea...

Felicitari, d-nule Cornel Sabou,pentru acest articol, dar si pentru cel din data de 28 aprilie. Aveti talent in a manui condeiul.