marți, 27 septembrie 2011

Mici, bere si ceva castane...

Zilele astea am fost foarte ocupat cu rezolvarea unor probleme personale, motiv pentru care nu m-am îngrijit de acest blog aşa cum poate ar fi trebuit... Dar, pentru mine, nu e nici o grabă... Am înţeles că foarte mulţi din cititorii mei s-au abonat la acest blog, aşa încât ei vor fi anunţaţi imediat prin e-mail despre publicarea fiecărui articol. Apoi, în afară de sosirea cometei Elenin nu se anunţă nici un eveniment atât de important încât să simt imperios nevoia de a mă pronunţa. Despre cometă însă n-am să scriu decât după ce aceasta va produce sfârşitul lumii, adică niciodată...
Nu m-am înghesuit la “sărbătoarea Castanelor” din Baia Mare... Am fost o singură dată în “spaţiu”, cu unul din băieţii mei, ca să vedem o parte din concertul Mandinga. În rest, aceiaşi înghesuială pentru mici şi bere, produse pe care le poţi consuma liniştit şi acasă. De la începuturi şi până în prezent, sărbătoarea asta a fost de toate în afară de o sărbătoare a... castanelor! Nu ştiu de ce, dar am impresia că dacă s-ar fi organizat în America “Sărbătoarea Castanelor” ar fi fost mult mai plină de simbolul sărbătorit. La noi, puţinele castane vândute aici sunt, în majoritatea lor, culese de pe dealuri de ţigani şi vândute fără forme legale. Lumea, în general, se simte bine pentru că se bea multă bere şi se mănâncă. Dacă la asta mai adaugi şi manele iese perfect! Pentru mine, nu e suficient ca să mă atragă... aşa că stau de-o parte.
Sunt convins că nici anii viitori nu se vor schimba multe în ceea ce priveşte caracterul “Sărbătorii Castanelor”. Va fi tot o sărbătoare “populară”, plină de bere, mici şi ţigani care vând la tarabă cinci castane cu trei lei. Şi avem un primar şcolit la Viena! Ca să vezi...
Voi mai fi într-o scurtă pauză zilele astea până termin cu mutatul în oraş. De când m-am întors acasă am locuit la ţară cu copiii şi cu mama mea. Recent, m-am mutat în oraş acesta fiind un pas necesar ca să mă pot ocupa mult mai bine de relansarea ziarului meu. Va fi un proces care se va derula cu paşi mărunţi dar siguri. Pentru că voi avea din nou un ziar independent, complet detaşat de grupurile locale de interese. Fapt care face mai dificil (dar prin asta şi mult mai frumos!) începutul!
Ne auzim curând...

Cornel SABOU

Niciun comentariu: