vineri, 4 noiembrie 2011

Parchetul Maramureş cercetează încercarea lui Kake de a-l distruge pe Cristian Anghel

Vă amintiţi? În primăvara acestui an, cu ocazia alegerilor pentru funcţia de primar al municipiului Baia Mare, am făcut o serie de dezvăluiri despre candidatul de atunci (primarul de azi) Cătălin Cherecheş. Printre altele, am spus atunci că Ka Ke a vrut să-l “termine” pe fostul primar Cristian Anghel pe când acesta era închis în penitenciar. Atunci, Kake a venit în vizită la puşcărie, m-a abordat şi mi-a solicitat să fac tot ce trebuie pentru ca Anghel să fie distrus. Ca un fel de recompensă, el urma să-mi finanţeze ziarul după ce eu voi libera. Am refuzat atunci oferta lui Kake şi mi-am văzut de “drumul” meu! Odată liberat, am dat publicităţii demersul mizerabil încercat atunci de Kake.
A trecut ceva timp de când am făcut aceste dezvăluiri... Nu mă aşteptam să se mai întâmple ceva în problema semnalată de mine. În urmă cu vreo două săptămâni însă, procurorul Ioan Petran, de la Parchetul Maramureş, m-a invitat la sediu pentru a-mi lua o declaraţie pe această temă! Am aflat astfel că Parchetul a întocmit un dosar în care cercetează informaţiile dezvăluite de mine atunci. Cercetează implicarea lui Kake în încercarea de distrugere a lui Cristian Anghel pe când acesta se afla după gratii!
Sincer, am fost bucuros să dau toate detaliile despre acest caz şi să contribui la clarificarea problemei. Chiar cred că instituţiile abilitate ale statului trebuiau să se sesizeze în această chestiune. Nu e puţin lucru să ai un primar cu instincte criminale! Bucuria mea nu a durat însă mult...
Înainte de a fi contactat de procuror, anumite persoane din Baia Mare, bine informate, m-au avertizat asupra faptului că primarul Kake încearcă să “construiască” un dosar penal împotriva mea! ÎN ACEST SENS, ANUMIŢI INTERLOPI DIN BAIA MARE AU FOST CONTACTAŢI ŞI RUGAŢI SĂ VINĂ LA PARCHET SĂ DEA DECLARAŢII MINCINOASE ÎMPOTRIVA MEA! Nu ştiam despre ce e vorba. Apoi a venit invitaţia procurorului Petran...
Am fost foarte atent la audieri, să văd, să încerc să înţeleg care ar putea fi “construcţia” penală împotriva mea. NU am remarcat nimic deosebit în acest sens. Dacă cumva se “chinuiau” să demonstreze că EU am scris acele dezvăluiri (se ştie că există ceva probleme din punct de vedere juridic cu posibilitatea de A PROBA faptul că un anumit om scrie cu adevărat pe internet) atunci le-am eliminat imediat această temere recunoscând din prima faptul că EU am scris acele dezvăluiri şi că eu le-am publicat. Dincolo de asta, procurorul nu a încercat decât să afle detaliile acestui caz. Lucru perfect normal. Cu o excepţie!
Printre întrebările strecurate de procurorul Petran a fost şi una care se desprindea complet de realitate. M-am gândit atunci că acolo ar putea fi ceva din construcţia mafiotă de dosare penale. Petran m-a întrebat dacă m-am întâlnit cumva cu kake în casa unui interlop, în timp ce eu duceam acea campanie de presă împotriva lui. Am simţit această întrebare ca pe o încercare de a sugera faptul că l-aş fi şantajat pe Kake, că eu scriam împotriva lui, dar pe de altă parte mă întâlneam cu el să “negociez”! Am răspuns foarte clar că nu m-am întâlnit deloc cu Kake, în casa nimănui. După liberare (dar înainte să încep eu campania de presă) m-a abordat el o singură dată, pe stradă, solicitându-mi colaborarea în vederea apropiatei campanii electorale, propunere pe care eu din nou am refuzat-o! Atât! Nu a mai existat nici o altă întâlnire între mine şi Kake. Nici măcar vreo solicitare din partea mea, prin intermediari sau în orice altă formă. În schimb, după ce am început să scriu despre solicitarea mizerabilă a lui Kake de a-l distruge pe Anghel, am fost abordat de un mesager trimis de actualul primar, un interlop băimărean, care m-a întrebat foarte clar ce doresc ca să opresc dezvăluirile. Acesta mi-a spus că vine din partea lui Kake, că face afaceri multe cu el şi este direct interesat să “rezolve problema”. Am refuzat şi acest demers de “împăcare” şi am făcut Parchetului toate precizările legate şi de acest aspect. Interlopul care m-a abordat în numele lui Kake (propunându-mi împăcarea) este unul din liderii ţiganilor din Baia Mare şi este cunoscut sub numele de Pise! Acest Pise a făcut de-a lungul anilor numeroase “înţelegeri” cu mulţi lideri politici din Baia Mare de la care a obţinut foarte multe avantaje materiale în schimbul votului ţiganilor. Între timp, Pise mi-a transmis de câteva ori “să-mi ţin gura” în legătură cu întâlnirea noastră din campania electorală şi cu propunerea lui ca eu să încetez să scriu despre Kake. Îl informez şi pe această cale pe acest Pise să se ducă el pe Craica şi să încerce să-i sperie pe ţiganii lui de acolo, pentru că eu nu am timp şi nici chef să mă speriu de ameninţările lui!
Aşadar, Parchetul Maramureş cercetează faptele interlope ale lui Kake. Au fost deja audiaţi, de acelaşi procuror Petran, mai mulţi interlopi din Baia Mare, inclusiv acest Pise. Sunt curios să văd cum vor evolua evenimentele. Între timp, mi s-a mai spus să fiu atent pentru că acest dosar “trebuie” construit împotriva mea, dar eu nu văd nici un pericol în faptul că Parchetul cercetează ceea ce eu am reclamat. Rămân mai departe “naivul” idealist care crede că justiţia încearcă măcar să-şi facă datoria! Voi mai reveni la acest subiect... Pe curând...

Cornel SABOU

Niciun comentariu: