luni, 11 aprilie 2011

Deputatul Catalin Chereches a ordonat "executarea" lui Cristian Anghel la puscarie!



foto dreapta: deputatul Catalin Chereches

DECLARATIE

Subsemnatul SABOU CORNEL DAN... de profesie ziarist, declar urmatoarele:

In cursul verii anului 2010 eram detinut in Penitenciarul Baia Mare, sectia “deschisi”, unde executam o pedeapsa de 5 ani inchisoare. Acolo am fost vizitat de dl Catalin Chereches, deputat independent in Parlamentul Romaniei. Dl. Chereches venise sa viziteze cativa detinuti interlopi cu care intretinea de mult timp relatii de prietenie, si sa discute cu mine o problema speciala.

Administratia unitatii i-a pus acestuia la dispozitie biroul sefului de sectie de la regimul “deschis”, si Catalin Chereches m-a chemat sa discutam inauntru. Acolo am intrat doar noi doi, iar dl deputat a inchis usa. Apoi m-a abordat direct intrebandu-ma ce vreau sa fac dupa liberare, si daca mai vreau sa revin in presa. I-am spus ca voi face mai departe munca de presa, pentru ca asta am facut de 15 ani incoace, moment in care Catalin Chereches s-a oferit sa ma ajute, spunandu-mi ca imi va finanta el ziarul, dar pentru asta trebuie sa indeplinesc o conditie. Conditia era “sa-i scot primaria din cap” fostului primar Cristian Anghel, care era inchis impreuna cu mine pe sectia “deschisi” a Penitenciarului Baia Mare, fiind colegi de detentie. L-am intrebat ce inseamna expresia aceasta, iar el mi-a raspuns ca “Anghel trebuie terminat. Daca nu intelege de buna voie, atunci trebuie sa intervii prin orice mijloace ca sa-l determini sa renunte la primarie si sa inteleaga ca vremea lui s-a terminat. Daca pentru asta trebuie folosita violenta, atunci esti liber s-o folosesti. Pe mine ma intereseaza doar ca Anghel sa fie distrus”. I-am replicat ca Anghel nu se mai gandeste la primarie, preocuparea sa fiind doar cum sa supravietuiasca in cat mai bune conditii acolo, si sa poata libera cat mai repede. Dl Chereches mi-a amintit de procesele pe care Anghel le-a deschis pentru a bloca alegerile din Baia Mare pentru functia de primar. “Daca Anghel dispare din peisaj, eu voi castiga alegerile din primul tur” mi-a spus Catalin Chereches. In acel moment i-am spus ca ma voi gandi la propunerea lui, urmand sa reluam legatura daca vor fi necesare clarificari.

Precizez ca nu am facut nici un demers, nici violent, nici de alta natura, care sa fie in sensul propunerii explicite facute de dl deputat. Am comunicat interopilor care erau prieteni cu Catalin Chereches decizia mea, iar acestia i-au transmis deputatului refuzul meu.
In aceste conditii, datorita faptului ca eu am refuzat maltratarea lui Cristian Anghel, Catalin Chereches m-a abordat a doua oara, pe la sfarsitul lunii decembrie, la Biblioteca judeteana din Baia Mare (unde eu mergeam zilnic) intrebandu-ma ce pot face eu ca sa “rezolv” amanarea liberarii lui Cristian Anghel, acesta trebuind sa fie analizat intr-o comisie de liberare conditionata in cursul lunii ianuarie 2011. In acest sens, Catalin Chereches mi-a cerut sa-i inscenez lui Anghel o “problema”, de orice fel, care sa-l impiedice pe fostul primar sa libereze, si sa justifice – din punct de vedere legal – amanarea liberarii acestuia.
Pentru a face acest lucru, eu ar fi trebuit sa ii ascund in bagaj, lui Cristian Anghel, un telefon mobil sau alt obiect interzis, care sa atraga dupa sine intocmirea unui raport de incident, raport care ar fi stat la baza amanarii liberarii. I-am spus ca din punct de vedere legal nu se poate face nimic, Anghel indeplinind toate conditiile prevazute de lege pentru a se libera, iar o eventuala inscenare este scoasa din calcule, eu nedorind sa ma implic in asemenea manipulari. A ramas ca se va gandi el la o alta solutie, pentru ca “Anghel nu trebuie sa libereze” (a spus el).

Pe parcursul lunii ianuarie 2011, dupa ce DNA a facut recurs la liberarea fostului primar, Catalin Chereches mi-a transmis in repetate randuri, prin intermediul prietenilor sai interlopi, sa fac toate presiunile necesare asupra lui Cristian Anghel pentru ca acesta sa accepte sa-l sustina in candidatura sa la postul de primar al municipiului Baia Mare. Mi se spunea sa folosesc orice mijloace pentru ca sa-l determin pe Anghel sa accepte sustinerea in alegeri a lui Catalin Chereches, aceste lucruri fiindu-mi transmise de interlopii care erau inchisi cu mine. Chereches imi transmitea sa-i spun lui Anghel ca poate influenta decizia DNA, si ca doar o intelegere pe care Anghel ar avea-o cu el ar putea conduce la liberarea sa. In caz contrar, mesajul era clar, si anume ca deputatul Chereches va influenta DNA-ul sa se opuna liberarii lui Anghel.

Eu am discutat toate aceste lucruri cu Cristian Anghel, informandu-l despre faptul ca se fac presiuni asupra mea pentru a-l determina pe el, prin orice mijloace, sa-l sustina pe Catalin Chereches in alegeri.

Cornel SABOU

6 comentarii:

Anonim spunea...

Domnule SABOU, sunt perfect de acord cu ceea ce spuneti d-stra. Va apreciez ca aveti curajul necesar pentru a arata, cititorilor d-stra, adevarata fata a d-lui deputat multipartit CACA.
Dar ma intreb cum va afla inainte de alegeri Baimareanul de rand?
Acest carcel al camerei deputatiloreste in stare de orice, pentru scopurile sale este in masura a trece si peste cadavre, sustine de luni de zile o acerba campanie electorala si nimeni nu-l sanctioneaza, plateste preoti, plateste ziaristi, plateste votanti plateste pe oricine care este coruptibil dar ma intreb cu ce bani? Falsi nu. Spalati oare ?

Cornel Sabou spunea...

Ati pus mai multe intrebari...
- Despre averea deputatului Chereches este in curs o ancheta jurnalistica foarte amanuntita, care va fi facuta publica foarte curand. Lucrez la asta impreuna cu alti colegi din presa, colegi care n-au putut fi corupti.
- Noi folosim doar caile de care dispunem pentru a mediatiza rezultatele anchetelor noastre. Mai departe, este datoria partidelor, candidatilor responsabili de a duce mai departe dezvaluirile noastre, de a le raspandi prin mesajele lor publice pentru ca tot mai multi votanti sa aiba cunostinta de caracterul acestui candidat, Catalin Chereches.
- Nu este de datoria noastra, a jurnalistilor, sa desfasuram CAMPANII contra unor candidati, dincolo de limitele pe care ni le impune meseria! Eu incerc sa nu ma las condus, in demersul meu jurnalistic, de patimi personale, si nici nu incerc sa impun o anumita gandire. Doar scriu ceea ce vad, ceea ce traiesc si simt. Nu ma sperie nici o amenintare, si nici impresionat nu sunt de functiile unora sau de posibilitatile lor financiare. Intr-o zi, poate, societatea se va regla astfel incat sa permita o exprimare mult mai larga pentru ziaristii specializati pe investigatii. Azi, noi, cei care scriem contra curentului oficial, suntem oarecum marginalizati. Dar asta nu ne determina sa renuntam... The show must go on!

REXMIGRATORUL spunea...

Stimate Domn,

demersul dvs este admirabil dar periculos. Daca nu puteti dovedi acuzatiile, riscati o noua condamnare.Daca aveti probe produceti-le pt a nu ajunge ca si edil un individ imoral.Acum citiva ani scriati alaturi de Czompa, acum sinteti linga Rosiianu pe care l-ati acuzat de servilism si afiliere rosie la PSD, vezi excursii gratuite alaturi de alt pseudojurnalisti. Se genereaza o oarecare confuzie, ce identitate va asumati, ce parteneriate si cu cine...riscati sa va pierdeti credibilitatea.

Cornel Sabou spunea...

Vorbim de probe? Ce probe as putea oferi pentru cele descrise in articol? Credeti oare ca in puscarie puteam face inregistrari audio sau video? Hai sa fim, totusi, realisti! Probe sunt marturia mea, inregistrarile lui Catalin Chereches la intrarea sa in penitenciar si eventuala marturie a lui Cristian Anghel care poate recunoaste ca eu am discutat ATUNCI, pe loc, aceste probleme cu el! Ce vreti mai mmult decat atat?
Cat despre faptul ca "risc o noua condamnare" va asigur ca nu este posibil asa ceva. Legea nu prevede nici o pedeapsa pentru materiale publicate pe internet. Arma aceasta (amenintarea cu proces si condamnare) se foloseste pentru intimidare, pentru oprirea altor dezvaluiri. Nu este cazul in ceea ce ma priveste. Stiu ca este periculos ceea ce fac, dar mai periculos de atat mji se pare chiar individul care vrea sa fie primar! Puteti oare realiza ce sa va intampla cu orasul acesta daca un interlop de teapa lui Catalin Chereches ajunge primar??? Multumesc pentru comentariu...

PS - in legatura cu "asocierea" mea alaturi de Rosiianu... Eu colaborez cu ORICE jurnalist care se tine tare in anchete de presa, fara deosebire, si fara resentimente legate de trecut. Din pacate, la ora aceasta, Riosiianu este singurul care scoate anchete in fata, ceilalti fiind mai mult sau mai putin cumparati de Kake! Asta e situatia, eu nu am cum s-o schimb. Respect!

Anonim spunea...

Un fost puscarias, in plina campanie incepe sa scrie pentru a compromite un candidat.
Nu aduce nici o dovada, doar cuvantul lui de puscarias...
Pleaca domnule la furat.
Daca ai vre-o dovada clara, ar trebui sa te condamne pentru tainuire. De ce ai asteptat pana acuma?
Ai vrut sa vezi cine da mai mult?
Sau esti platit sa calomniezi?
Participarea ta in campania asta( indiferent ca e adevarat sau nu ceea ce afirmi) este o cacialma.
Poate sa fie adevarat ce spui, dar daca nu poti dovedi in instanta, se chiama ca esti un calomniator...

Cornel Sabou spunea...

stimate domn anonim, sugemi-ai pixul! Pai tu butonezi comentarii doar ca sa ma iei la misto? sa ma jignesti? esti din gasca lui kake? te iau si pe tine si pe el in varful... pixului meu si ma pis cu bolta pe amandoi!!!!

textul de mai sus a fost exact in tonul unui "fost puscarias", "calomniator", "tainuitor", "hot" etc... asta a cerut domnul, asta i-am servit. mai doreste cineva?