sâmbătă, 9 iunie 2007

Armaghedonul Maramureşului (V)

  • Colonelul Vasile Mureşan patrona o reţea de poliţişti care se ocupau cu înmatriculări ilegale de autoturisme furate
  • "Asociatul" lui Mureşan la această "afacere" era şeful Registrului Auto Român Maramureş, Vasile Măgureanu
  • Pentru a închide ochii, şefii RAR de la Bucureşti erau mituiţi cu autoturisme aduse şi înmatriculate ilegal în ţară
  • Citiţi în continuare date concrete despre zeci de exemple de fraudă în domeniul înmatriculărilor ilegale de maşini!!!
  • Fraude organizate, incredibil, chiar de poliţiştii maramureşeni!

Iată mai jos reproducerea
unui articol publicat în săptămânalul "Viaţa Maramureşului" nr. 8(105) din 11 - 17 aprilie 2006...

Mai întâi trebuie să vă precizez câteva lucruri importante fără de care “povestea” afacerilor necurate derulate de Mureşan nu poate fi înţeleasă în toată “splendoarea” ei. În principiu, Poliţia ar trebui să fie un instrument prin care societatea să controleze fenomenul infracţional. În realitate însă, Poliţia a ajuns de foarte multe ori să fie ea însăşi un fenomen infracţional care scapă de sub controlul societăţii şi se manifestă ca o putere de tip mafiot. Acest lucru se întâmplă atunci când Poliţia (sau - în cazul nostru - Inspectoratul Judeţean de Poliţie) este condusă de mici dictatori care au tentaţia de a folosi slujba “de la stat” pentru întemeierea unui imperiu de relaţii care să ducă în final atât la o situaţie materială de excepţie cât şi la o poziţie - în societate - invulnerabilă! Pe scurt, ideea se poate rezuma astfel: profiţi cât poţi de toate avantajele pe care ţi le oferă sistemul, îi cointeresezi în această “afacere” şi pe şefii tăi pentru ca - mai târziu - acestora să le fie imposibil să “scape” de tine şi apoi poţi sta liniştit să savurezi deliciile vieţii, să “condamni” sau să “salvezi” oameni care îţi sunt duşmani sau apropiaţi şi să fi ferit de neplăceri directe. Domeniile în care se manifestă această putere malefică şi beneficiile pe care le aduce sunt extrem de diverse. S-ar putea scrie, fără exagerare, multe cărţi numai despre abuzurile şi ilegalităţile pe care le-a făcut colonelul Mureşan de-a lungul anilor... În acest număr, însă, mă voi referi la un singur domeniu (şi acesta extrem de vast): cel al înmatriculărilor ilegale de autoturisme!!! Citiţi şi vă cruciţi...

Despre Registrul Auto Român se poate spune fără nici o exagerare că este “mătuşa Tamara” în ceea ce priveşte abuzurile patronate de Mureşan. De-alungul anilor, la această instituţie s-au săvârşit atât de multe ilegalităţi încât până şi Al Capone ar fi de acord să-şi dea doctoratul aici! Să exemplificăm...
O vreme, legea română interzicea înmatricularea maşinilor din import, mai vechi de 8 ani. Şi cum orice lege nu e făcută decât pentru a fi încălcată, primii care s-au gândit să “profite” de ea au fost chiar cei din reţeaua colonelului Mureşan (la acea dată şef al Inspectoratului Judeţean de Poliţie). Aceste maşini, mai vechi de 8 ani, erau aduse la RAR şi acolo erau întocmite acte false care permiteau înmatricularea maşinii. Se “schimba” caroseria, apoi, după câteva săptămâni se “schimba” şi motorul. Pentru evitarea unor asemenea ilegalităţi, legiuitorul prevăzuse o reglementare specială. Rapoartele care consemnau aceste “schimbări” trebuiau verificate şi contrasemnate de Poliţie. Pe scurt, poliţistul trebuia să se ocupe cu verificarea tuturor documentelor pentru ca în procesul de înmatriculare a unei maşini să nu se “strecoare” şi astfel de autoturisme care contraveneau legii (atunci, mai vechi de 8 ani, iar acum cele care nu respectă la motor norma de poluare Euro3). Şeful Mafiei de la RAR a fost şi mai este Vasile Măgureanu, directorul care votează cu toate partidele odată, fără scrupule şi fără prejudecăţi. "Banul înainte de toate!" este sloganul său... Pentru a face aceste verificări la RAR, din partea Poliţiei era desemnat un anume Locotenent-Colonel Ludovic Buda. Acesta se deplasa zilnic de la sediul Poliţiei la sediul RAR pe jos. Nu avea la dispoziţie o maşină. Cică, nu erau fonduri... În schimb, atunci când era vorba despre o afacere de-a lui Mureşan, despre un lot de maşini “problemă” care trebuiau să intre în circuitul actelor false pentru o înmatriculare ulterioară tot atât de falsă, la RAR se prezenta direct omul de casă al lui Mureşan, plutonierul Mihuţ. Acesta venea la prima oră, la volanul maşinii personale a lui Mureşan (Volkswagen Vento cu aer condiţionat), semna pe loc toate documentele care priveau interesul lui Mureşan şi apoi pleca. Undeva pe la prânz sosea la RAR şi colonelul Buda, plin de praf şi obosit de atâta drum pe jos şi găsea documentele gata “lucrate” de ditamai Garcea, plutonierul Mihuţ. Despre acest plutonier am mai aflat câteva lucruri interesante. Mihuţ s-a ocupat, printre altele, de construirea uneia din casele lui Mureşan, de cumpărăturile zilnice ale familiei colonelului, de încasarea comisioanelor de la anumite firme care erau cercetate penal. Cum se producea evenimentul?
Poliţiştii de la economic declanşau cercetări asupra firmei vizate. Acum ştie toată lumea, dacă poliţiştii vor, pot să-ţi găsească o mie de defecte. Şi chiar dacă n-ar putea (conform legii) tot ar inventa ei ceva pentru că... ce poţi face tu, cum te poţi împotrivi? N-ai cum! Aşa că, după primele controale la firma cu pricina se prezenta plutonierul Mihuţ în chip de mare salvator. El realiza medierea cazului, adică “împăcarea” dintre firma buclucaşă şi comandantul care avea puterea să îngroape cazul. Aşa se face că timp de mai mulţi ani, acest Garcea deloc prost încasa în numele lui (şi pentru) Mureşan o mulţime de bani. Nimeni nu ar putea avea o evidenţă clară, exactă a tuturor sumelor astfel încasate.
Să revenim însă la problema înmatriculărilor ilegale. De la Poliţie erau extrase Certificate de Înmatriculare de la maşini casate de vechii proprietari. Apoi, pe baza acestor Certificate de Înmatriculare erau create Cărţi de Identitate care erau atribuite acestor maşini aduse ilegal în ţară. În acest mod, de exemplu, au fost aduse în Baia Mare o mulţime de limuzine marca “Mercedes”, maşini cu care s-au împăunat toţi şefii de Poliţie. În acest timp, în actele despre care vorbeam erau trecute doar două modele de Mercedes, şi anume Mercedes 200 şi Mercedes 220. Dacă ar exista vreo putere capabilă să efectueze un supercontrol asupra maşinilor deţinute de aceşti şefi de poliţie s-ar putea constata extrem de uşor falsul.
Personal, am cunoştinţă de un număr de 84 de vame false în cazul autoturismelor de care vorbeam la începutul acestui material. Pe lângă faptul că înmatriculările se făceau aşa cum am spus mai sus, pentru aducerea în ţară a acestor maşini nu se plăteau nici un fel de taxe către stat! Pentru a înţelege mai bine cât de vastă a fost operaţiunea patronată de Mureşan şi cât de grave sunt ilegalităţile făcute de poliţişti în acest domeniu este bine să amintesc alte câteva nume. De exemplu, în Spania este ţinut în “carantină” un “ţap ispăşitor” pentru cazul în care ar apărea probleme. Este vorba de fostul plutonier-major Claudiu Vultur care, înainte de a se refugia în Spania, lucra la Poliţie la departamentul care se ocupa de aceste înmatriculări. Şeful acestuia era colonelul Roşca, cel care, în urma unor controale, fusese silit să se pensioneze. Acest Vultur este ţinut şi în prezent în Spania pentru ca mafioţii de aici ai lui Mureşan să-l poată învinui, la o adică, de producerea tuturor acestor falsuri! După cum puteţi vedea, probe pentru susţinerea acuzaţiilor pe care le fac eu aici sunt cu duiumul şi sunt păstrate chiar la sediul Poliţiei şi al RAR-ului. Nimeni nu se oboseşte nici măcar să le nege. Toată problema pe care şi-o pune Mureşan (împreună cu acoliţii lui) este să poată da vina pe altcineva, să nu apară el pe nicăieri ca vinovat direct. În acest sens, timp îndelungat a fost sprijinit în multe astfel de ilegalităţi de fostul şef al cercetărilor penale, colonelul Pricop, acum şi el pensionat. Acest Pricop era nelipsit de la chefurile pe care mafioţii din Poliţie le ţineau regulat la sediul RAR-ului. Ştiu, de asemenea, că mulţi alţi şefi au primit cadouri speciale (maşini) fără să-şi facă probleme de conştiinţă. Unul dintre aceştia este tovarăşul Jean de la Corpul de Control al RAR Bucureşti, cel care era responsabil cu verificarea legalităţii operaţiunilor de la RAR Maramureş. Pentru a închide ochii la toate aceste măgării orchestrate de clica Măgureanu-Mureşan, nenea Jean a primit cadou un Volkswagen Passat. Frumos, nu?
Haideţi să trecem şi la alte afaceri, mai concrete. Profitând de statutul de zonă defavorizată, mafioţii de care vorbeam au pus în practică o altă escrocherie. Pe numele unei stripteuze din satul Mesteacăn au înfiinţat o firmă de taxi! Această stripteuză era direct controlată de un bişniţar local, Ioan Negrea care se afla în legătură directă cu oamenii lui Mureşan. Pe această firmă s-au înmatriculat ilegal 21 de autoturisme aduse din import, iar la stat nu s-au plătit - evident - nici un fel de taxe! În mod normal, aceste maşini ar fi trebuit să funcţioneze în regim de taxi. După înmatriculare, însă, nimeni nu s-a mai ocupat de taximetrie. Maşinile au fost vândute imediat unor persoane fizice...
Alte 12 maşini care urmau să fie înmatriculate tot ilegal de Poliţia condusă de colonelul Mureşan au fost oprite, la un moment dat, în vama Petea, judeţul Satu Mare. Cel care se ocupa cu aducerea lor în ţară a fost depistat cu ceva dubios. La intervenţia lui Mureşan, care se afla în relaţii foarte bune cu şeful din Satu Mare, maşinile au fost lăsate să treacă şi au fost, de asemenea, înmatriculate ilegal. O altă afacere prosperă pentru mafioţii lui Mureşan a fost legată de falsificarea actelor unor camioane MAN de la Roman. Metoda folosită era tot cea cu “schimbul” de caroserii. Se poansona şasiul cu numărul de identitate atribuit de RAR şi se înmatricula pe diferite persoane.
Aceiaşi metodă a fost folosită pentru înmatricularea ilegală a şase cifaroane (maşini mari, speciale, folosite pentru transportarea betonului). Pentru ajutorarea unor eventuali anchetatori precizez că afacerea cu aceste cifaroane s-a făcut pe firma Chilia SRL..
După cum vedeţi, în timp ce unii cetăţeni se chinuie o viaţă întreagă pentru a-şi lua o maşină, sau se împrumută de la bănci plătind apoi dobânzi grele, alţii - asemeni colonelului Mureşan - îşi pot permite să obţină fraudulos zeci de maşini să le înmatriculeze chiar dacă legea interzice acest lucru să nu plătească nici o taxă la stat, iar cu banii câştigaţi să-şi construiască vile şi să-şi clădească adevărate imperii.
Mă opresc deocamdată aici cu dezvăluirile. Ar mai fi multe de spus, dar vreau să văd dacă se agită cineva. Vreau să văd dacă există pe lumea asta vreo instituţie care să aibă curajul de-a se lua la trântă cu taurul (deşi, în cazul lui Mureşan ar trebui să vorbim de un bou!). Săptămânile următoare voi continua cu alte dezvăluiri pe tema afacerilor murdare ale colonelului. Pentru că materialul documentar este extrem de vast şi de interesant.
Cornel SABOU
Acesta a fost un articol publicat în "Viaţa Maramureşului" nr. 8(105) din 11 - 17 aprilie 2006, pe pagina 3. În acelaşi ziar, pe pagina 1 publicam un editorial intitulat "Dezvăluirile continuă" în care îl rugam efectiv pe colonelul Vasile Mureşan să mă dea în judecată dacă se simte calomniat. N-a făcut-o... dar vă rog să citiţi şi acest material:
"O vorbă înţeleaptă spune că atunci când autorităţile vor să îngroape un adevăr... formează o comisie! De obicei, “comisiile” acestea “lucreză” pe timp nelimitat, până când problema semnalată se uită cu desăvârşire şi astfel adevărului i se pune cruce. O altă tendinţă asemănătoare se înregistrează în cazul autorităţilor care nu vor nici măcar să cerceteze adevărul în anumite cazuri. Atunci, celor care fac “gălăgie” li se răspunde în noul limbaj de lemn: “aduceţi dovezi”. Iar dacă, prin absurd, se întâmplă ca o persoană simplă din România să deţină dovezi pe care Parchetul sau Poliţia să nu le aibă şi care să vizeze acte de corupţie, atunci se trece la faza a doua, cea semnalată deja, adică... se formează o comisie! În numărul de azi, “Viaţa MM” publică o serie de informaţii inedite despre implicarea colonelului Vasile Mureşan (fost şef al Poliţiei Judeţene) în mafia înmatriculărilor ilegale de maşini aduse din import. Aceste informaţii nu sunt dovezi - în sens juridic - ci doar capete “de aţă” de la care ar putea pleca o anchetă puternică. ªtim însă că dovezile reale există! Acestea sunt depozitate în arhivele Poliţiei şi Re-gistrului Auto Român din Maramureş. Nu trebuie decât ca o autoritate competentă (parchet, corp de control etc) să demareze ancheta şi poate obţine dovezi cu nemiluita. Tocmai din această cauză, a existenţei dovezilor, mafioţii au şi pregătit ţapi ispăşitori, oameni care au fost trimişi “dincolo” pentru a li se pierde urma şi pentru a fi făcuţi responsabili aici de numeroasele fărădelegi. Problema cea mare este însă faptul că nimeni nu doreşte în Maramureş să tulbure apele! Magistraţii se complac în starea actuală de fapt, procurorii au o eficienţă extraordinară (care lipseşte însă cu desăvârşire!), iar poliţiştii... ce să mai zicem de poliţişti. Pentru ei, Maramureşul este raiul afacerilor necurate! Păcat de acei ofiţeri (inspectori) tineri, plini de curaj şi ambiţie, care nu pot găsi teren de afirmare! Mi-aş dori mult ca după articolul de azi, din pagina 3, Mureşan să mă dea în judecată! Ba chiar îl rog s-o facă!! Cel puţin, dacă se consideră nevinovat, ar trebui s-o facă!!! Ar fi singura şansă de a se începe o anchetă în problema aceasta spinoasă, a înmatriculărilor ilegale de maşini. Ar fi pretextul de care m-aş putea folosi pentru a cere mai multor autorităţi să se implice, să ancheteze şi chiar să pedepsească... Din păcate, cred că Mureşan nu e atât de prost. În acest caz, pentru el, tăcerea valorează cât libertatea pe mai mulţi ani. În cel mai “rău” caz, se va găsi vreunul, asemeni procurorului Brisc, care va pretinde dovezi. Iar atunci când le va primi va forma - cu siguranţă - o comisie de anchetă! Iar aceasta va ancheta cai verzi pe pereţi albaştrii...
Dar dacă... dezvăluirile continuă?! Dacă apar alte nume, alte “afaceri”, alţi implicaţi cu nume grele ??! Vom trăi şi vom vedea.
Pe curând..."
Cornel SABOU

În fine, la final să vă mai spun una tare de tot... După campania de presă dusă de subsemnatul (singurul jurnalist din Maramureş care a avut curajul să-l critice pe acest Mureşan!, în timp ce toţi ceilalţi îi ridicau osanale "împăratului") Vasile Mureşan ne-a făcut surpriza unui anunţ. Prin intermediul prefectului de Maramureş, mass-media a fost anunţată că Mureşan a demisionat de la comanda serviciului de informaţii "doi şi-un sfert"! Totodată, se anunţa faptul că în viitor acesta se va ocupa de activităţi liniştite, în afara structurilor MI. FALS! Se pare că imediat după această demisie, Mureşan a fost cooptat la comanda unei instituţii naţionale de care n-auzisem până atunci! A devenit director adjunct la Direcţia de Investigaţii sub Acoperire, la Bucureşti! Probabil, Mureşan îşi imaginează că odată mutat acolo, a scăpat de mine... care am fost un coşmar pentru el de-a lungul acestor ani. Aş fi bucuros ca măcar un jurnalist bucureştean cu "sânge-n instalaţie" să preia cazul Mureşan şi să încerce să documenteze activitatea sa infracţională de la Bucureşti! Pentru că eu îl cunosc foarte bine pe acest mafiot şi vă spun că jafurile patronate de acesta nu se vor opri ci - eventual - se vor extinde la scară naţională! (C.S.)

Niciun comentariu: