miercuri, 2 iulie 2008

MADE IN CORNEL SABOU

- In ultimul meu articol am scris cateva lucruri despre "plutonierul Garcea" din Penitenciarul Baia Mare, respectiv despre seful de tura, inspectorul Florentin Cosma. Ca o dovada ca nu m-am inselat punandu-i acest nume, Garcea din Maramures mi-a facut zilele trecute un Raport de Incident, adica a decis pedepsirea mea! Motivul: faptul ca am publicat pe internet acest ultim articol! Zilele care urmeaza trebuie sa se intruneasca in sedinta Comisia de Disciplina a Penitenciarului Baia Mare pentru a decide daca aproba sau nu pedeapsa propusa de Garcea. Acuma, trecand peste hazul situatiei, iesind putin din penibil si vorbind serios, atrag atentia Comisiei asupra unor aspecte importante: articolele de presa nu fac obiectul unui raport de incident; dupa primele mele articole, doua comisii de control din partea ANP au venit la Penitenciarul Baia Mare in verificari. Una din acestea a fost condusa chiar de dl. Stanciu, seful Corpului de Control al ANP. Deci, ori inspectorii ANP sunt niste cretini si in loc sa ma pedepseasca pentru articole au verificat temenicia lor, ori Florentin Cosma este batut in cap de caldura verii si trebuie trimis la tratament! Pe de alta parte, informez conducerea unitatii ca nu ma voi multumi doar cu respingerea acestui raport de incident de catre Comisia de Disciplina, ci cer in mod oficial conducerii sa-l sanctioneze pe dl. Cosma pt. abuz in serviciu. Nu este permis ca un cadru al penitenciarului sa-si bata joc de un detinut doar pentru ca " asa vrea muschii lui"! Daca acest Garcea nu va fi sanctionat voi da in judecata Penitenciarul si voi semnala oficial hartuirea la care sunt supus la toate forurile competente! Pe de alta parte, daca Majestatea Sa Garcea e nemultumit de articolele mele are cai legale la dispozitie pentru a reactiona. Una este procesul in care ma poate acuza de insulta sau calomnie, alta este dreptul la replica si - in fine - o a treia cale este sa-si deschida chiar el un blog in care poate sa ma injure cat vrea! Pana una alta il rog sa se mai spele cand vine la servici pentru ca in jurul sau raspandeste o duhoare groaznica!
- Alt eveniment petrecut recent este studierea cazului meu in Comisia de Munca a Penitenciarului. Dupa ce timp de 4 luni au evitat sa discute cazul meu folosindu-ma la munca fara nicio rasplata, Eu am decis sa incep scrierea unor carti! Comisia mi-a propus sa lucrez la camp sau la sapat! Am refuzat...Oficial mi s-a trantit in fata o minciuna. Cica, la Clubul unitatii nu este nevoie de om! Seful serviciului educativ, Gabriel Simon, a refuzat "angajarea" mea la Club motivand ca are destui oameni, dar pe de alta parte, educatorul Ligia Petrut trage de mine in fiecare zi sa ma duc la Club sa realizez emisiunea saptamanala de radio si revista lunara! Adevarul e ca in prezent, in tot penitenciarul, nu este cine sa faca aceste lucruri, motiv pentru care Ligia Petrut insista sa le fac eu! Gabriel Simon, insa, suparat pe articolele mele de pe acest blog, refuza sa ma angajeze oficial la Club. Decizia aceasta, a Comisiei de Munca, va fi folosita de mine ca proba in dosarul de santaj pe care l-am reclamat la Parchet. In prezent, Clubul Penitenciarului are trei detinuti "angajati". Unul se ocupa cu biblioteca, altul monteaza cabluri la calculatoare si al treilea face bilute si umfla balonase! Eu, ziarist cu 15 ani vechime in presa, nu am loc sa lucrez la acest Club, la ziarul inchisorii sau la emisiunea radio.
- Doamna GRAMA, judecator delegat la Penitenciarul Baia Mare, a respins plangerea mea impotriva unitatii pentru nelegalitatea sectorului vizita. am facut contestatie si dosarul va fi transferat la Judecatoria Baia Mare. Desi am avut o lunga discutie particulara cu doamna judecator pe aceasta tema in care i-a demonstrat negru pe alb ca sectorul vizita nu respecta legea, aceasta a ales sa protejeze conducerea penitenciarului, in loc sa aplice legea! Nu-i nimic, sunt convins ca la Judecatorie voi castiga pt. ca e evidenta ilegalitatea sectorului vizita.
- Trebuie sa revin cu cateva precizari legate de cazul dosarului meu de munca din cadrul penitenciarului. Bomba zilei vine chiar din partea unui cadru al unitatii. In aceiasi zi in care comisia de munca a unitatii a refuzat angajarea mea la Clubul unitatii, motivand ca nu este nevoie de personal, educatorul Ligia Petrut a inaintatoficial o adresa catre Biroul Socio-Educativ prin care seful acestuia, Gabriel Simon, era informat de faptul ca este urgenta nevoie de un detinut care sa fie angajat la Club pentru a realiza emisiunea radio si revista penitenciarului! Aceasta adresa dovedeste - dupa parerea mea - reaua credinta a dlui. Gabriel Simon! Refuzul sau de a ma angaja la Club desi, iata, este demonstrat faptul ca e nevoie de mine acolo, nu este decat o manifestare concreta a santajului la care sunt supus in cadrul acestei unitati! In disperare de cauza, s-a dispus imediat convocarea si intrunirea Comisiei de Munca pt. a reanaliza cazul meu, la nici 24 de ore de cand fusese deja refuzat (30 iunie si 1 iulie). Apoi, ordinul a fost contramandat... A doua Comisie a fost anulata pe falsul motiv ca "un membru lipseste"... Inconstienta aceasta nu arata decat panica ce-i cuprinde pe unii cand sunt pusi fata-n fata cu ilegalitatiile comise! Toate presiunile, santajele si ilegalitatile lor nu m-au facut sa tac, ba dinpotriva, m-au ambitionat sa continui! Respectele mele pentru cei care au inteles sa iasa din acest joc murdar desfasurat contra mea si sa se mentina intr-un cadru legal de manifestare. Despre evolutia acestei situatii va voi mai tine la curent. Nu de alta, dar presimt ca vor urma momente deosebit de "fierbinti"...
- In fine, ultimul aspect pe care vreau sa-l semnalez azi e legat de apropiata liberare a unui coleg de detentie. Dupa ce justitia si-a dat seama ca a comis o eroare in cazul sau si rejudecandu-i cazul a decis sa-l puna liber, penitenciarul se incapataneaza sa-l sicaneze.
Asta va face ca dupa liberare colegul acesta sa prezinte prin mass-media o multime de abuzuri si ilegalitati care se comit in viata penitenciara. Va fi prezentat, probabil, la mai multe posturi de televiziune , locale si nationale ca si in presa scrisa. Intr-un fel ma bucur ca unele cadre de aici sunt atat de obtuze incat nu pot vedea realitatea sau evalua corect consecintele faptelor lor. Incapatanarea lor prosteasca determina reactii firesti din partea oamenilor care se simt loviti pe nedrept.
In curand veti putea vedea, asadar, ample dezvaluiri despre viata penitenciara, cu mult mai multe detalii decat cele scrise de mine aici. Nu va dezvalui deocamdata numele detinutului, dar am sa va anunt exact despre cine e vorba atunci cand se va libera. Tot atunci va voi mai spune si unde il veti putea urmari.
Deocamdata atat. dar voi reveni curand...
CORNEL SABOU

Niciun comentariu: