luni, 29 noiembrie 2010

Jurnal (4)

Maxima zilei: Porumbul nu se poate astepta la dreptate cand judecatorii sunt gaini. (proverb african)

Unii se enervează pe mine. Să le fie de bine, le-a trece. Şi eu mă mai enervez pe ei, doar că mie îmi trece mai greu. În schimb, mie îmi pasă! Lor nu prea...

Am citit recent o carte care analiza, în mod ştiinţific, deosebirea fundamentală între sistemul de guvernare comunist şi cel capitalist. Autorul afirma că în comunism, autoritatea îşi bazează întreaga construcţie guvernamentală pe inocularea, în mentalul populaţiei, a sentimentului de FRICĂ! În schimb, în capitalism, sentimentul pe care se consolidează guvernarea este cel de SPERANŢĂ! Dacă aceste sentimente se estompează, dispare şi sistemul de guvernământ. Când românii şi-au depăşit frica, au făcut o Revoluţie. Acum, că suntem în capitalism, vi se pare că vieţile ne sunt conduse de SPERANŢA reală că mâine va fii mai bine? Nu pare că guvernanţii continuă să conducă pe acelaşi ”sistem” de valori comunist, încercând să ne inoculeze din nou frica?

În penitenciar, la o scară mai mică, se păstrează aceiaşi situaţie paradoxală. Deţinuţii conduşi de frică se supun, dar în acelaşi timp se dezumanizează, pierd din vedere valorile. Viaţa lor se limitează la satisfacerea nevoilor imediate. Odată ajunşi în libertate se pierd... Cei care pot să rămână ancoraţi în speranţă au şansa reală de a fi din nou oameni întregi!

Mâine, marţi, liberează Zoli Kiss...

Cornel SABOU

Niciun comentariu: