luni, 1 noiembrie 2010

Respect

Ideea acestui articol mi-a fost insuflata de un comentariu care ma intreba daca exista (pentru mine!) vreun cadru demn de respect in penitenciarul Baia Mare... Trec peste faptul ca un om inteligent ar fi intuit raspunsul fara ca eu sa mai fac precizari suplimentare. Ignor si ideea ca „pentru mine” ar inseamna un... interes personal. Raspund acestei intrebari intr-un mod simplu... EXISTA peste tot in lumea asta oameni demn de cel mai adanc respect! Eu continui sa cred ca omenirea este compusa in majoritatea sa de oameni „buni”, problemele aparand din cauza faptului ca „minoritatea” oamenilor „rai” se afla, cel mai adesea, la conducerea treburilor statului... In particular, penitenciarul Baia Mare are adevarati profesionisti ai acestei meserii, de ofiter sau agent de penitenciare. Pe majoritatea ii cunosc personal si imi justific parerea pe argumente concrete, reale si nu pe imaginatie. Exista cadre care au un respect egal pentru interdictiile si drepturile detinutilor, care se comporta respectuos si care IMPUN respect si TEAMA, acolo unde nevoia justifica asta,! Exista cadre foarte inteligente, cu calitati umane extraordinare. Si nu e o munca usoara, sa „veghezi” asupra infractorilor de tot felul!!!
E adevarat ca eu am criticat deseori cadre din unitate, dar administratia trebuie sa se obisnuiasca si sa accepte ca numai o critica obiectiva ii este de folos, si nu laude interesate. Eu sunt jurnalist si meseria asta m-a invatat ca rezultatea reale si pozitive se obtin doar cu o critica inteligenta si realista. De aici apare si credibilitatea „atacului” de presa, iar ulterior transformarile. Si in unitatea baimareana s-au schimbat multe de cand tot scriu eu aici, si TOATE aceste schimbari sunt recunoscute acum, de toata lumea, ca fiind benefice. Ce sa fac eu, daca la vremea aceea, „lumea” n-a inteles ca vremurile cand sistemul era criminal si nemilos au trecut? Ca traim intr-o alta lume, in care valorile umane sunt inviolabile si ca TREBUIE ca sis sistemul penitenciar sa progreseze. Articolele mele au fost receptate ca „atacuri”... S-au nascut dusmanii aparent ireconciliabile... Si totusi, lucrurile au evoluat bine, intr-o directie sanatoasa. Mai sunt multe de facut, dar nu sunt absurd, stiu ca e nevoie de timp. Apoi, tocmai faptul ca EXISTA si cadre profesioniste imi da incredere ca drumul inapoi nu mai e posibil.
Cu nume si date concrete despre aceste persoane voi veni, eventual, dupa liberare, cand nu voi mai putea fi suspectat de nu stiu ce interese, si cand voi putea reactiona mult mai puternic daca se vor confirma abuzuri... Pana atunci, toti cei care merita respect sa stie ca, oricum, IL AU! Nu pentru ca-l vor, ci pentru ca-l merita! Pe curand...
Cornel SABOU

4 comentarii:

popan es. popa spunea...

dar poti asa sa descrii cei mai pitoresti colegi de detentie intalniti? sunt sigur ca exista pe acolo oameni cu povesti interesante.

Cornel Sabou spunea...

bineinteles ca pot! am evitat oarecum sa vorbesc prea mult de colegii de detentie deoarece am observat la ei o mare retinere cand e vorba de expunere publica, si le-am respectat optiunea. Dar nu sunt toti asa de "speriati" de mediatizarea povestii lor! Voi publica cat de curand cateva asemenea cazuri...

Anonim spunea...

Tocmai mi-am dat seama ca esti un autor slabut de articole foarte iefine.
Nici macar nu esti atent la textul comentariilor...
Am spus intr-un comentariu aterior(dupa tine) si nu (pentru tine).
Te rog sa fi de acord ca e o oarecare diferenta.
Si inca ceva: esti un aparat defect de masurat inteligenta altora!!!
Tine bine minte caci s-ar putea sa-ti fie de folos in noua viata pe care urmeaza in curind s-o incepi...
In rest,cele bune!

Cornel Sabou spunea...

:)) anonim, esti jalnic! "tocmai" ai avut o revelatie, ce sa-ti spun! sa-ti fie de bine! de viata mea nu-ti fa tu griji, are cine...

P.S.
daca articolele mele sunt ieftine, tu, cititor fidel, ce esti???? ...