marți, 2 august 2011

Demnitatea a fost croita salopeta, nu frac!


Citatul este celebru si apartine unui roman, Vasile Ghica. Istoria recenta a Romaniei ne-a relevat numeroase exemple care vin sa sustina afirmatia. Da, demnitatea este, de cele mai multe ori, o salopeta. Este starea fireasca de spirit a oamenilor simpli, necomplicati, a celor pentru care onoarea si bunul simt sunt axiome de viata. Mi-am petrecut ultimii 25 de ani muncind pentru a explica multor generatii de copii simtul datoriei si al onoarei. Copiii de ieri sunt oamenii responsabili de astazi. Oameni care pretuiesc adevarul si urasc minciuna. Oameni implicati social, familisti si buni profesionisti acolo unde astazi isi desfasoara activitatea.

Demnitatea nu este o notiune abstracta! Demnitatea se da, nu se ia! Diferentele de perceptie apar atunci cand despre demnitate vorbeste un politician, in frac, sau un muncitor, in salopeta. Primul are, aparent, foarte multe de spus! Vorbe frumoase si mieroase, asezate cu atentie in fraze fara sfarsit, dar si fara continut. Demnitatea omului in frac poate dura doi ani sau doua zile, mai mult sau mai putin, functie de interesul sau. Ziua de maine a fiecaruia dintre noi s-a transformat, de foarte multi ani, intr-o negocierene sfarsita pentru demnitati si dregatorii? Ei bine, eu, Mariana POP, o profesoara de chimie din Baia Mare, am decis sa va spun cateva lucruri despre cealalta demnitate, demnitatea in salopeta. Despre demnitatea mea, despre demnitatea noastra! Seriozitatea cu care m-am angajat in aceasta campanie electorala ingrijoreaza! Sigur, pe cei carora demnitatea le este, nu-i asa, imbracata in frac! Nu inteleg si nu voi intelege jocul politic, negocierea, compromisul, tacerea complice, minciuna prin omisiune sau fatarnicia. Sunt o persoana incomoda. Spun ceea ce am de spus si muncesc pentru proiectele in care cred! Viata mea inseamna multa munca, sinceritate si altruism. Asa cum am mai spus in acest colt de pagina, viata m-a rasplatit tocmai pentru ca nu am fost niciodata dispusa sa-mi vand demnitatea pentru doi arginti! Doar asa poti merge inainte, fara se te uiti peste umar, fara frica, fara reprosuri!

Demnitatea este darul cel mai depret, lucrul la care am invatat sa tin cu toata fiinta mea! A fi demn inseamna sa fii un om cu onoare! A fi demn inseamna, asa cum m-au invatat parintii mei, sa nu minti! Mai tarziu am invatat ca a fi demn inseamna, in egala masura, sa nu permiti sa fii mintit! Aceasta este demnitatea imbracata in salopeta, demnitatea oamenilor care nu mai sunt dispusi sa-si negocieze viitorul, primind in schimbul votului un alt razboi al orgoliilor.

Modelul de candidat pe care il propun astazi comunitatii este unul atipic pentru cei obisnuiti sa-si sacrifice demnitatea in schimbul unei glorioase cariere politice. Eu am propria mea cariera, sunt profesoara si sunt mandra ca am aceasta meserie. Ca mine sunt mii de profesori, ingineri, preoti, medici, muncitori, mii de caractere!

Candidez pentru ECHILIBRU, DEMNITATE SI RESPECT! Convingerea mea sincera este ca doar pretuind cu adevarat aceste trei lucruri romanii isi vor putea ocupa cu mandrie locul pe care il merita in interiorul unei Europe mari si puternice!

Baia Mare este orasul in care traiesc si muncesc, iar Maramuresul ramane casa si familia mea. Aici mi-am crescut copiii si tot aici am de gand sa-mi inchei cariera de dascal. Votul nostru poate fi garantia unui viitor echilibrat! Votul din 21 august va defini, fara echivoc, demnitatea maramuresenilor.

Cereti candidatilor solutii la problemele voastre! Solicitati explicatii pentru fiecare gest, pentru fiecare vorba a acestora! Fiti exigenti si nu acceptati compromisuri, jumatati de masura! Ganditi si votati pentru voi si pentru familiile voastre! Copiii de astazi au nevoie de garantia unui viitor sigur si echilibrat!

Eu sunt pregatita sa-mi sustin in detaliu fiecare afirmatie pe care o voi face in aceasta campanie electorala! Cu demnitatea unui profesor implicat in cel mai serios proiect pentru Maramures!

Prof. Mariana POP, candidat PDL pentru Camera Deputatilor

Niciun comentariu: