sâmbătă, 20 august 2011

Mazăre preşedinte?


Nu ştiu... Poate greşesc, poate nu... Cândva am “prevestit” alegerea lui Traian Băsescu în funcţia de preşedinte al României. Am publicat această prezicere în ziarul meu, “Viaţa Maramureşului” cu un an jumate înainte ca Băsescu să fie efectiv ales. Mi-am bazat părerea pe nişte “chestii” legate de presă, de manipularea prin presă. Pentru că cel puţin în domeniul ăsta sunt bine pregătit. Să “citesc” manipulări. Atunci mi-a sărit în ochi promovarea nejustificată a lui Băsescu. Acum, mi-a sărit în ochi alta... Şi cred că ni se pregăteşte un nou preşedinte!

Contrastul era prea evident ca să nu-mi atragă atenţia. Pe de o parte, pe toate posturile TV era dat Băsescu cu imaginea unui om înfrânt. Izolat, temător să mai meargă la Ziua Marinei ca să nu-l huiduie lumea. Declaraţia lui... “Dacă mergeam mă huiduiau. Provocam lumea. Şi un preşedinte n-are dreptul să provoace!” Cum spuneam, un om înfrânt. În acelaşi timp însă, pe toate posturile se “dădea” Radu Mazăre, primarul Constanţei, înconjurat de mulţime, oferind autografe, pozându-se cu zeci de turişti, dansând, cu zeci de fete frumoase în jur. Traian Băsescu şi imaginea unui dezastru... Radu Mazăre şi impresia unui om stăpân pe el, adulat, un om de succes.

Mda, poate greşesc... Poate Radu Mazăre nu va ajunge preşedinte al României. Ar fi “nashpa” să avem un preşedinte care să nu fie varză, ci Mazăre! Dar poate că manipularea imaginii celor doi nu e întâmplătoare! Poate că asta ni se pregăteşte. O supă de Mazăre pentru încă 10 ani...

Nu ştiu acum dacă ar fi bun sau rău pentru preşedinţie. Mazăre. Poate o fi mai bun decât ceilalţi sau chiar bun! Ştiu însă că “ăştia” nu stau ca proştii să se nimerească oricine preşedinte! Se lucrează la asta. Se “lucrează” inteligent, atent, cu răbdare. Ca întotdeauna. Să vedem... Să urmăriţi şi voi “traseul” lui Mazăre, poate mie îmi scapă ceva. Şi mai “povestim” pe tema asta...

Cornel SABOU

Un comentariu:

Anonim spunea...

de cite ori il vad pe radu mazare imi aduc aminte de nicu ceausescu.cred ca au ceva in comun.