sâmbătă, 26 martie 2011

Bosnia peste noi

Tocmai s-a terminat meciul Bosnia - Romania 2 - 1. Nimic nou sub soare. Aceiasi echipa a Romaniei anemica, fara idee de joc, fara... nimic. Ce sa mai spui cand pierzi TOT! Pentru ca, pierzand acest meci, Romania a pierdut calificarea. Mare branza (ar spune unii)! Asa spun si eu. Pana la urma, meciurile astea nu fac decat sa reflecte o valoare sportiva. Atat. N-au legatura cu politica, cu nivelul de trai sau cu respectarea drepturilor omului. Daca ar fi fost altfel, atunci am putea spune ca in 1986, cand Steaua a castigat Cupa Campionilor, am fost cea mai civilizata natiune. Nici vorba! N-are fotbalul tricolorilor nimic de-a face cu ideea de Romania! Romania este altceva. Este sacrificiul de secole al milioanelor de "eroi" anonimi, este fiecare om care munceste si traieste glasuind minunata noastra limba. Este tot ce-i bun si rau intre (si pe langa) Carpati. Da, Romania nu este ce-au jucat Mutu, Torje si Alexa cu Bosnia. Romania nu este ceea ce... este!

Poate am luat-o razna. Poate, de suparare, vorbesc aiurea. Cand spun "de suparare" nu o luati la propriu, ca n-am nimic de-a face cu lumea sportiva. Nu traiesc patimile sportive cu intensitatea copilariei si adolescentei. Am inteles de mult ca in lume, in orice competitie, este un singur castigator. Si acela nu vom fi noi. De la locul doi in jos nu mai conteaza. Castigatorul ia tot. In viata, nici eu n-am fost un castigator. Eu n-am luat niciodata TOT, eu am pierdut TOT! La fel ca Romania... E o mica mare diferenta intre notinunile astea. Atat...

Am totusi o bucurie. Ca va pleca Razvan Lucescu de la nationala! Of, de cand sper la "miscarea" asta! Asta n-a ajuns selectioner decat pe "muschii" lui tac-su. Nu-l recomanda nici o performanta, nici o calitate, decat aceea de "fiu". Duca-se in pustii!..

Sa vedem cine va veni acum antrenor la nationala. Cosmin Olaroiu asteapta de mult. Pare mai inteligent si mai bine pregatit pentru post. Ce ziceti, pariem pe Olaroiu? Pe curand...

Cornel Sabou

Niciun comentariu: