miercuri, 1 iunie 2011

Vicepreşedintele Camerei Deputaţilor IOAN OLTEAN, implicat în afaceri păguboase pentru Compania REMIN din Baia Mare


Paguba Remin = 1,5 miliarde lei vechi

Undeva prin 2006, pe strada Mihai Eminescu din Baia Mare (pe drumul din Baia Mare spre Groşi) un şofer care ducea pe trailer un buldozer loveşte conducta de hidrotransport steril Flotaţia Centrală-Iaz Bozânta, conductă care aparţinea de Compania Remin din Baia Mare. Din cauza acestui accident se blochează pe moment activitatea, fapt care îi determină pe cei de la Remin să intervină de urgenţă pentru repararea conductei. Lucrarea este executată în regim de urgenţă, iar activitatea de transport steril se reia. Totodată se face un dosar de evaluare a pagubelor şi Compania depune o plângere penală împotriva şoferului care lovise conducta. Paguba totală a fost estimată la o valoare de 1,5 miliarde lei vechi. În mod normal, cercetările trebuiau să-şi urmeze cursul firesc, Parchetul să instrumenteze cazul şi să-l trimită pe şofer în judecată, iar paguba să fie recuperată integral de la firma căreia îi aparţinea utilajul care lovise conducta. NU S-A ÎNTÂMPLAT AŞA!

Ioan Oltean intervine pentru falsificarea expertizei

Firma vinovată îşi avea sediul în Bistriţa. Tot în Bistriţa îşi are sediul vicepreşedintele Camerei Deputaţilor (şi primvicepreşedinte PDL) Ioan Oltean. Patronul care trebuia să plătească 1,5 miliarde despăgubiri Remin-ului apelează la Ioan Oltean rugându-l pe acesta să “rezolve” problema. Oltean sună imediat pe “firul roşu” la Remin, şi vorbeşte cu directorul general Vasile Pintea. Îi cere acestuia să facă de urgenţă o “reevaluare” a pagubelor care să nu depăşească 150 milioane lei, “pentru că aceasta este valoarea maximă care poate fi acoperită prin asigurare”! Pintea “percutează” imediat. Îşi cheamă specialiştii din Companie şi ordonă reevaluarea cerută de vicepreşedintele Camerei Deputaţilor. Se face un alt dosar şi este certificată acum valoarea de 150 milioane lei vechi pentru pagubele produse în urma acelui accident. În acel moment, în sediul Remin existau practic DOUĂ dosare de evaluare a pagubelor acestui accident, unul real – de 1,5 miliarde – şi unul măsluit (la cererea lui Ioan Oltean) de 150 milioane lei! Dosarul înaintat mai departe a fost – evident! – cel cu suma mai mică, cel cerut de Oltean.

Ioan Oltean “Redivivus”

Aceasta este povestea fraudării Companiei Remin cu o sumă de peste 1,3 miliarde lei de către o firmă privată din Bistriţa, fraudă făcută de directorul general de atunci al Remin Baia Mare, Vasile Pintea, la cererea vicepreşedintelui Camerei Deputaţilor, Ioan Oltean. Întrebare: care o fi fost comisionul încasat de Ioan Oltean de la firma din Bistriţa pentru a intermedia această “afacere”? Eu ştiu că Ioan Oltean a fost foarte implicat în afacerile Companiei Remin, dar din păcate nu în interesul acestei Companii, ci ca “reprezentant” al unor firme particulare. De exemplu, firma “Redivivus” din Bistriţa a fost trimisă în Baia Mare, la Remin, pentru a colecta tot fierul vechi pe care îl vinde Compania. Vasile Pintea a primit ordin să nu mai vândă fier vechi decât acelei firme din Bistriţa, iar directorul Remin a respectat cu sfinţenie recomandarea lui Ioan Oltean.

La nivel de Maramureş, “afacerile” interlope ale lui Ioan Oltean erau acoperite, supravegheate de liderul judeţean PDL, preşedinte al Consiliului judeţean Maramureş, Mircea Man. Acesta era şi el “abonat” la Remin cu alte zeci şi zeci de favoruri pe care le pretindea conducerii obediente din timpul mandatului lui Vasile Pintea. Dar despre Mircea Man vom vorbi cu altă ocazie... Deocamdată atât. Pe curând!..

Cornel SABOU

Niciun comentariu: