joi, 19 ianuarie 2012

18 ianurie: Baia Mare continuă protestul

18 ianuarie... Timp extrem de geros, ninsoare. În Baia Mare. Deloc favorabil unui protest de stradă. Şi totuşi, au venit! Unii spun că au fost peste 200, alţii zic că au fost mai puţini... Nu e aşa important numărul lor exact. Important e că Baia Mare e şi acolo! Pe Platoul disperării noastre! Printre ninsori grele şi loviţi nu de jandarmi ci de gerul care pare că protejează statul mafiot! Dar noi l-am învins! Pentru că am fost acolo. Şi am scandat: "Jos Băsescu", "Jos Guvernul", "PDL şi USL, fură prin rotaţie"... S-a cântat chiar şi o adaptare a piesei "Puşca şi cureaua lată... Preşedint-eram o dată, Am furat şi-am jefuit, Şi pe voi v-am ciuruit"...
De pe platoul din Piaţa Revoluţiei am făcut un marş la Prefectură, apoi la sediul PDL. De acolo, un grup mai restrâns s-a întors în Piaţă. Pe străzile oraşului s-au putut auzi astfel scandările celor care au avut curajul să protesteze.
Ieri nu am mai avut parte de nici un incident. Nici încercări de diversiune n-au fost. Mă bucur. Poate au contat şi avertismentele mele. Oricum, am fost foarte atent! Şi voi rămâne cu simţurile ascuţite şi azi.
Eu nu ies în faţă. Eu stau acolo, în mulţime şi îi admir pe protestatari. Atât. Mă plimb printre oameni şi îi ascult, vorbesc cu ei. Oameni în toată firea. Ne cunoaştem deja, ne salutăm cu zâmbetul pe faţă. Ne îmbrăţişăm. Ne insuflăm curaj pentru a merge mai departe...
Probabil, multora le e "lene" să iasă la protest. Nu-i nimic, luptăm noi şi pentru voi. O putem face! Sper doar să se facă un timp mai frumos...
Baia Mare iese şi astăzi în stradă. De la ora 17.00, în Piaţa Revoluţiei. Kilometrul nostru zero...

Cornel SABOU

Niciun comentariu: