marți, 15 ianuarie 2013

Sistemul penitenciar se chinuie să se exprime :)

Am găsit la un moment dat (aproape întâmplător) un site al lucrătorilor din penitenciare intitulat pompos Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor. N-am stat să-l citesc integral pentru că la o privire superficială mi-am dat seama că oamenii dezbat tot felul de subiecte specifice activităţii lor. Nu mi-am propus nici să-i deranjez, dar... am găsit acolo o postare la comentarii care trimitea cititorul, printr-un link, la blogul meu, mai exact la ultimul material scris de mine despre Penitenciarul Baia Mare, material care era de fapt un mesaj pentru gunoaiele umane care lucrează în această unitate. Cineva îşi întreba colegii dacă au ceva informaţii despre cine sunt eu, cel care publică un mesaj atât de pătimaş şi "ameninţător". Răspunsul a venit imediat de la "şeful" blogului cu pricina, un tip care-şi zice Cosmin Dorobanţu, şi care cu inteligenţa specifică sistemului penitenciar a concluzionat scurt şi la obiect:

Este “un barbat adevarat, care a infruntat sistemul”, vrajeala… Este un infractor cu tupeu. Un neica NIMENI.

L-am întrebat frumos pe individ dacă mă cunoaşte şi pe baza căror criterii îşi permite să mă facă în acest fel. Omul, primitor de altfel, mi-a răspuns instant:

Atata timp cat imi jigniti colegii, nu va pot cataloga altfel.

Ok, şi acum să mă întorc puţin la ceea ce scria bietul lucrător de penitenciare Cosmin Dorobanţu în articolul la care erau ataşate aceste comentarii. Articolul are titlul "Bunul-simţ naşte monştrii". Iată-l reprodus mai jos:

Se zvonește tot mai mult despre oameni inteligenți și cu bun-simț, care-i lasă pe alții, mult mai proști și mai ticăloși să iasă în evidență, să-si dea cu părerea, să-și argumenteze ideile furate de la slugi, pentru că ale lor ar fi greșite, neacceptând ca acestea să le fie contracarate.
Sistemul pușcărios (cuvânt fsanp-ist) este tot mai mult populat cu asemenea indivizi stângaci, comuniști și fricoși. Indivizi propulsați în funcții cheie, menite să schimbe soarta unora cu bun-simț exagerat de tolerant. Culmea nenorocului este că tocmai acesti monștrii profită de lipsa de reacție a colegului călcat în picioare și se înalță în fața altor șefi, la rîndul lor influențabili, călcând cu carâmbul incălțărilor pe demnitatea asupritului, fără sa-i pese de nimic.
Întreb: De ce trebuie să acceptăm asemenea ticăloșenii? De ce merităm să ne strivească un șef semidoct ca pe niște gândaci?
Îmi răspund: Pentru că suntem destul de pasivi și de lași ca să fim uniți și să reacționăm.
Ne complacem, apoi venim si țipăm din toți rărunchii că FSANP nu ne ajută, că nu face nimic pentru noi. Ba mai mult, acuzăm oamenii care luptă să ne mențină acea brumă de drepturi care ne-a mai rămas, că nu iau partea celor care stau cu mâna în sân și așteaptă să le pice dreptatea ca para lui Nătăfleață.
Fără reacția dumneavoastră, fără să ieșiți în față, inclusiv să puneți mâna pe tastatură și sa scrieți ceea ce gândiți, vom rămîne în continuare conduși de inculți și ticăloși.
Manifest adresat domnului comisar șef de penitenciare Marian DOBRICĂ, directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, în scopul de a vedea si dumnealui că in unele unități subordonate ANP se aplică legea pumnului în gura subalternului.

Acesta este un extras aproape integral din articolul scris de lucrător. Aşadar, recapitulând, domnia-sa îşi face colegii în felul următor: proşti, ticăloşi, slugi, stângaci, comunişti, fricoşi, monştrii (între noi fie vorba, pluralul de la MONSTRU se scrie MONŞTRI, cu un singur i, dar hai să nu ne luăm de greşelile de scriere că niciunul nu suntem atoateştiutori în domeniu, deşi cei cu ifose şi "aroganţe" merită amendaţi!). Nu sunt sigur, dar e posibil ca dl. Dorobanţu să fii folosit mai multe epitete de tip "jignitor" decât am folosit eu în articolul infierat (sper că nu :p). Deci problema în sine, faptul că în sistemul penitenciar există MONŞTRII (hai, fie cum a scris el, cu doi de i), pe scurt oameni incompetenţi, este REALĂ. Mergând mai departe pe această logică, pot spune că în sistemul penitenciar există angajaţi care merită din plin calificativele enumerate mai sus atât de dl Dorobanţu cât şi de mine, în articolul meu.
Mai departe, autorul îşi îndeamnă cititorii să pună mâna "pe tastatură" şi să scrie despre aceste monstruozităţii (musai doi de i), dar probabil nu se referea şi la neica nimeni! Deci (iar deci!) adevărul monstruos există, dar n-au voie să-l spună decât aleşii! Adică ei, lucrătorii de penitenciare! Încet şi cu linguriţa. Pe bază de avantaj eventual reciproc. Noi ceilalţi, care cunoaştem adevărul despre Monştriiii, n-avem voie să vorbim! Cum de ce? Că aşa vor muşchii lor de şmecheri! 
Pe finalul articolului meu precedent am folosit la un moment dat o figură de stil în genul "dacă are careva de acolo curaj să mă sune ca să avem o discuţie între trei ochi, pt că unul am să i-l scot!" Un lucrător de pe acest site, mai sărac cu duhul, s-a şi văzut chior de-un ochi şi s-a panicat! Acuma, vă rog să mă iertaţi, dar n-am să mă pun să traduc din română în română pentru voi, lucrătorii de penitenciare! Am mai spus asta, care nu pricepeţi limbajul meu, cereţi traducere de la ofiţerii şcoliţi pe bune!
În rest, nu-i mai iau la "mishto" pe lucrători pentru că simţul lor umoristic este egal cu educaţia şcolară a analfabetului. În plus, dacă îi trimit domnului Dorobanţu un sms cu textul "Venea omoară pe Siret" puneţi pariu că face sesizare la Poliţie cum că urmează să se comită o crimă? :) Voi, oamenii normali la cap, nu mă credeţi, dar până-ntratât de încuiat e sistemul acesta şi oamenii lui (nu toţi, dar majoritatea)! Exemplul cu sms-ul m-ar obliga automat la trimiterea unui alt sms: "scuze, s-a strecurat o eroare în editarea textului anterior. Vă rog să citiţi mesajul în felul următor: "Venea o moară pe Siret"! :)

Gata cu amuzamentul... Când o să mă plictisesc mai dau o raită pe siteul lor şi mă mai întorc cu extrase. S-aveţi o săptămână faină!

Cornel SABOU

Niciun comentariu: