sâmbătă, 1 februarie 2014

DOVADA: Aura Ion şi Adrian Iovan puteau fi salvaţi de Armată

Pe măsură ce analizăm mai în profunzime accidentul aviatic din Apuseni căpătăm tot mai mult convingerea că victimele Adrian Iovan şi Aura Ion puteau fi salvate dacă autorităţile ar fi vrut asta! Până în prezent, cea mai mare certitudine în acest sens ne-o dau informaţiile recente despre capacitatea Armatei de a interveni eficient din chiar primele minute ale tragediei!
Principala problemă în momentul prăbuşirii avionului o constituia starea vremii, în mod deosebit ceaţa şi frigul. Din această cauză, autorităţile civile nu puteau folosi elicopterele din dotare pentru acţiunea de căutare şi salvare, acestea neputând zbura în condiţii meteo nefavorabile. Iată, însă, că Armata română avea în dotare un elicopter capabil să zboare în orice condiţii meteo, pe orice tip de vreme nefavorabilă, elicopter proiectat şi construit chiar pentru operaţiuni de căutare-salvare! Este vorba de modelul IAR 330 “Puma SOCAT”! Mai mult decât atât, elicopterul se afla în baza aeriană de la Câmpia Turzii, foarte aproape de locul prăbuşirii avionului pilotat de Iovan! Dacă autorităţile militare ar fi dat ordinele necesare, în maxim câteva zeci de minute elicopterele Puma SOCAT de la Câmpia Turzii ar fi identificat EXACT locul prăbuşirii, iar echipele de salvare ar fi ajuns imediat la victime. Astfel, cei doi care au murit ar fi putut fi salvaţi!!! Mai ştim, de asemenea, că elicopterul Puma SOCAT are construită o versiune destinată în mod special căutării şi salvării victimelor, adică exact ceea ce era nevoie în cazul accidentului din Munţii Apuseni. Această versiune de elicopter se numeşte IAR 330 "Medevac", iar aparatele de acest tip se aflau în dotarea bazei de la Câmpia Turzii!!
Informaţiile culese până la această dată spun că baza aeriană de la Câmpia Turzii a fost alertată imediat ce s-a produs accidentul aerian, că elicopterele de salvare au fost pregătite pentru intervenţie, dar că Ministrul Apărării nu a mai dat ordinul necesar pentru a se porni în acţiunea de salvare, motiv pentru care aparatele nu şi-au mai luat zborul, iar căutarea terestră a autorităţilor a fost lipsită de succes! Din această cauză, Aura şi Adrian au murit...
Poate că în această nouă lumină, ministrul Apărării, Mircea Duşa, ne apare mai vinovat decât toţi ceilalţi incompetenţi implicaţi în caz! Din câte am înţeles, acesta s-ar fi scuzat spunând că nimeni nu a cerut Armatei ajutorul şi de aceea nu s-a apucat el, de capul lui, să dea ordine de salvare. Păi, dacă la nivel central şi local nu s-a constituit nici o celulă de criză, nici o comisie de gestionare a situaţiei, dacă toate instituţiile acţionau pe cont propriu, fără o coordonare centrală, de la cine aştepta Duşa ordin au apel de ajutor? Ce lege ar fi încălcat el dacă ordona elicopterelor să intervină? Nici una! Pur şi simplu, Mircea Duşa, la fel ca toţi ceilalţi miniştri implicaţi, este un INCOMPETENT criminal!
Am extras mai jos datele tehnice de prezentare a elicopterului PUMA SOCAT pentru ca să vedeţi cu ochii voştri că aceste aparate ar fi putut salva victimele din Apuseni. Dacă n-au făcut-o, apoi asta e din cauză de ministru prost! Cumplit de prost! Ruşinos chiar... Îi întreb pe militarii români, din toate armele: se simt mândri cu acest ministru? Cum se simt să ştie că i-ar fi putut salva pe cei morţi în Apuseni, dar n-au făcut-o? Mai au ei onoare militară? Dacă da, atunci cine n-o are???

Cornel SABOU

sursa citatelor de mai jos: wikipedia

IAR 330 este un elicopter de luptă produs de IAR sub o licenţă cumpărată de la firma franceză Aérospatiale; a fost una dintre puţinele colaborări în plan militar dintre o ţară NATO şi una din blocul comunist, programul începând în iulie 1974.
SA 330 Puma a fost proiectat şi construit de Aérospatiale pentru a satisface o cerere a Forţelor Terestre Franceze în privinţa unui elicopter de dimensiuni medii, capabil să opereze pe timp de noapte ori vreme nefavorabilă.
Primul elicopter din producţia de serie a decolat în septembrie 1968. Pe 25 aprilie 1978 SA 330J Puma a fost certificat pentru funcţionare în condiţii de vreme adversă (inclusiv îngheţ), primul elicopter din afara Uniunii Sovietice care să atingă acest standard.
Elicopterul Puma SOCAT este multifuncţional: poate îndeplini misiuni de atac în sprijinul trupelor terestre (distrugerea mijloacelor de luptă blindate, a fortificaţiilor, recunoaştere) dar şi căutare-salvare ori transport de trupe, inclusiv pe timp de noapte ori vreme nefavorabilă. Prin modernizarea sistemelor electronice s-a ajuns la îmbunătăţirea capacităţii de a descoperi şi combate inamicul; de asemenea, sistemele de navigaţie asigură precizie pe distanţe lungi şi zbor la joasă înălţime. Alte îmbunătăţiri constau în implementarea conceptului HOTAS - Hands on Throttle And Stick (manevrarea aparatului şi a sistemelor vitale fără a lua mâna de pe controale) şi capacitatea de a transmite date de cercetare în timp real.

Niciun comentariu: