marți, 13 martie 2012

Ungureanu cel Viteaz!

Chiar la ora la scriu aceste rânduri premierul Mihai Răzvan Ungureanu se află în direct la postul de televiziune Antena 3 unde este "interpelat" de jurnalistul Mihai Gâdea. Vă mărturisesc că am ajuns la această emisiune butonând telecomanda la întâmplare şi oprindu-mă pe postul... B1TV! L-am văzut pe Turcescu negru de supărare şi nu ştiam de ce! Apoi am auzit-o vorbind pe portavocea lui Băsescu, "ziarista" Pora, care îl "critica" pe Ungureanu pentru că a acceptat să meragă în direct la Antena 3. Vă daţi seama că imediat ce am auzit asta i-am părăsit pe linguşitorii de la B1 şi m-am dus la Antena 3 să văd "confruntarea"!
Adevăru-i că asta a lipsit cel mai mult în perioada mandatelor lui Băsescu! O confruntare reală între puterea politică şi opoziţie sau societatea civilă. O confruntare deschisă, în direct, ca să poţi studia şi COMPARA personalităţile care se contrazic. Ca să poţi măsura inteligenţa, prezenţa de spirit, pregătirea şi de ce nu... caracterul! Atunci când vroiau să spună ceva, liderii PDL plecau la B1 TV unde îi aştepta profund linguşitor şi jenant de slugarnic R. Turcescu...
Poate şi pe fondul acestei carenţe, confruntarea din această seară mi-a părut maiestuoasă! Chiar dacă, aparent, era una disproporţionată. Pe de o parte însuşi prim-ministrul României, pe de altă parte un simplu jurnalist. Spre cinstea sa, Mihai Gâdea nu doar că s-a ridicat la înălţimea situaţiei ba chiar aş putea spune că pe alocuri aveam impresia că premierul Ungureanu trebuie să depună eforturi serioase pentru a se ridica la "nivelul" companionului său! Şi totuşi... apreciez curajul lui Ungureanu! Se vede clar (de la o poştă!) că este din altă generaţie decât predecesorii săi. Are curaj. Are tupeu. Are... ceva! A intrat în "casa" inamicului său politic, Dan Voiculescu, şi a înfruntat tirul de întrebări deloc comode lansate de Mihai Gâdea (susţinut din regie de întreg staful Antenei 3). Pentru acest act, pentru această prezenţă curajoasă într-o confruntare cu presa care - aparent - îi este ostilă, Mihai Răzvan Ungureanu merită felicitat! Cred că asemenea atitudini merită semnalate pozitiv, merită apreciate şi încurajate. Dezbaterea publică, făcută cu inteligenţă, cu patimă controlată şi fără "mingi la fileu" ridicate penibil de jurnalişti îndoiţi rău de spate fac infinit mai mult bine atât vieţii politice în general cât şi partidului de guvernământ în particular. De fapt, un lider de talie naţională (aşa cum ar trebui să fie un prim-ministru) n-ar trebui să aibe preobleme în a accepta asemenea confruntări televizate. Ungureanu nu are probleme. Boc săracul... ăla dacă nu-i dicta Băsescu ce să spună (sau dacă îl scoteai din tema pe care o învăţa pe de rost de acasă) era complet pierdut.

Să nu exagerăm însă cu aprecierile... Deocamdată, Ungureanu nu a făcut decât să rupă o tradiţie falimentară promovată de Băsescu şi Boc în relaţia de comunicare a puterii cu poporul. Şi a rupt această tradiţie demonstrând inteligenţă şi curaj. Mai departe trebuie făcuţi însă mult mai mulţi paşi. Succes!

Cornel SABOU

3 comentarii:

Alex spunea...

MRU I-a linsat, oare cu ce ochi ai văzut emisiunea? -))

Alex spunea...

MRU I-a linsat, oare cu ce ochi ai văzut emisiunea? -))

Cornel Sabou spunea...

Orice apreciere am face pe seama emisiunii ar fi una subiectivă. Probabil, judecata noastră este influenţată şi de preferinţa pe care o avem. Eu sunt (şi voi fi mereu) de partea jurnalistului!
Pe de altă parte, chiar acceptând subiectivismul de rigoare, cred mai departe că Ungureanu a fost depăşit în confruntare de Gâdea! Sincer, este pentru prima oară când acest ziarist m-a impresionat! Numeşte tu UN exemplu în care premierul l-ar fi "linşat" pe jurnalist! Eu nu-mi amintesc vreo "fază" de genul ăsta...

Şi nu trebuie să postezi de două ori un mesaj pt k se înţelege "din prima"! Decât, eventual, dacă eşti bâlbâit, caz în care trec cu vederea...