sâmbătă, 4 iunie 2011

Sebastian Lăzăroiu a preluat portofoliul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale


Emil Boc: Am semnat Protocolul de predare-primire a Ministerului Muncii, de astăzi domnule Sebastian Lăzăroiu este ministru al Muncii. Am discutat câteva din prioritățile pe care ministrul și, evident, Guvernul le are în continuare.
În primul rând, este vorba despre continuarea acțiunii de combatere a muncii la negru și de implementare a Codului Muncii – așa cum știți, am adus pe piața muncii 350.000 de noi contracte de muncă – și astăzi România are cel mai mare număr de contracte de muncă din 2008 încoace. Chiar ieri am semnat continuarea activității de control la nivel teritorial pentru a aduce încă în câmpul forței de muncă alte persoane sub aspectul legalității acestora. Cu alte cuvinte și în luna iunie va continua controlul încrucișat care vine din partea Inspecției Muncii, a Gărzii Financiare, Poliției și Jandarmeriei, pentru combaterea muncii la negru. Deci este o activitate care va merge mai departe, iar dl. ministru m-a asigurat că va menține acestă activitate și o va monitoriza personal. În al doilea rînd, este vorba de politicile de ocupare a forței de muncă, având în vedere că șomajul, știți bine, a coborât sub 5%, dar avem proiectele pentru stimularea firmelor care angajează șomeri. Este vorba aici de șomeri care au peste 45 de ani, pentru care statul acordă un sprijin de 500 de lei, pentru fiecare persoană care este angajată de către o firmă, sau persoane care mai au 3 ani până la pensie și sunt șomeri - firmele care le angajează primesc iarăși un sprijin de 500 de lei -, ca, de altfel, politicile de ocupare a forței de muncă în ceea ce privește tinerii. Tinerii primesc sprijin din partea statului pentru a fi angajați mai ușor, dacă au, din nefericire, acest statut de șomer iar firmele care angajează beneficiază de la 5 milioane până la 6-7 milioane lei (vechi) pentru fiecare tânăr care este angajat, în funcție de nivelul studiilor. Acestă politică trebui să fie continuată. În al treilea rând, avem Legea asistenței sociale, pe care am adoptat-o în Guvern, lege care, pe de o parte, spune foarte clar că individului, cetățeanului îi revine preocuparea principală cu privire la destinul social pe care îl are, iar statul trebui să-i sprijine cu adevărat pe aceia care sunt în nevoie și au nevoie de protecția eficientă a statului, și, din acest punct de vedere, până la sfârșitul anului, trebuie adoptatea sau modificate peste 15 legi, o misiune importantă pe care noul ministru o are, pe de o parte, să obțină aprobarea în parlament a Legii asistenței sociale iar până la sfârșitul anului să modifice și să adopte noile legi care implementează cadrul Legii asistenței sociale, o lege care încurajează munca și îi sprijină cu adevărat pe cei care sunt în nevoie. Aceasta este esența noii a legislații a asistenței sociale. Deci nu diminuează ajutoare de la cei care au nevoie dar îi încurajează pe cei care vor munci, prin egalitate de șanse, să aibă un loc de muncă bine plătit. În al patrulea rând este vorba despre absorbția fondurilor europene, prin programul POSDRU, unde sunt multe lucruri care trebuie îmbunătățite. În al cincilea rând, este vorba de Legea dialogului social, care a fost adoptată prin asumarea răspunderii, iar acum acestă Lege trebuie pusă în aplicare, prin dialog cu partenerii sociali- sindicate și patronate- în vederea stabilirii nivelului contractelor colective de muncă, așa cum a fost stabilit prin noua lege care a fost aprobată. În rest, problemele legate de legea pensiilor, implementarea, în continuare, a acesteia, și asigurarea că de la 1 ianuarie se poate realiza creșterea pensiilor, potrivit legii, cu condiția, ca la nivelul Guvernului să avem creșterea economică despre care am vorbit și să nu facem pași înapoi pe linia consolidării reformelor.
Este un minister care are mult de lucru, dar rezultate se pot vedea foarte repede, cum a fost și cazul celor 350.000 de noi contracte de muncă, într-o lună. Este o dovadă a faptului că dacă legile sunt bune și se aplică, vin și rezultatele.
Îi urez succes domnului ministru și îl invit să vă adreseze câteva cuvinte.
Sebastian Lăzăroiu: Eu nu am foarte multe lucruri să vă spun pentru că abia am ajuns aici, dar nu chiar sunt un străin, trebuie să știți asta. Am avut o lună de concediu, să spun așa, am lucrat în cadrul Administrației Prezidențiale, am și experiență pe partea de muncă și protecție socială, am lucrat împreună cu profesorul Marian Preda, președintele Comisiei pentru analiza riscurilor sociale și demografice.
Practic, am avut discuția cu domnul prim-ministru despre prioritățile guvernamentale pe acest sector, sunt lucruri pe care le știam din experiența de lucru cu comisia prezidențială. Sunt lucruri cu care urmează să mă pun la punct în perioada următoare.
Nicio clipă nu voi ezita să mă consult cu foștii miniștri, cu domnul Botiș – care a fost un ministru foarte bun -, cu domnul Șeitan, cu primul-ministru care a fost ministru interimar și este și șeful Cabinetului.
M-aș opri aici. Multumesc.
Emil Boc: Domnule ministru, vă țin pumnii și vă doresc succes!
Reporter: /…/
Emil Boc: Aveți și avem un ministru al Muncii înainte de sfârșitul acestei săptămâni, deci ne-am ținut de cuvânt.

Guvernul RomanieiBiroul de presa
Data: 03.06.2011

Niciun comentariu: