miercuri, 15 februarie 2012

Mureşan şi Remeş au primit câte trei ani de închisoare

Foştii miniştrii maramureşeni Decebal Traian Remes şi Ioan Avram Mureşan au fost condamnaţi ieri în dosarul "Caltaboşul" la câte 3 ani închisoare! Mureşan mai suferise o condamnare în urmă cu câteva zile la 7 ani închisoare într-un alt dosar. În ambele situaţii se mai poate face un recurs... Şansele ca foştii miniştri să fie achitaţi sunt foarte mici. Cel mai probabil, aceştia vor executa pedepsele la care au fost condamnaţi. Oricum, în varianta teoretică a unei achitări la ultimul recurs cred că România va fi zguduită de un scandal monstru în legătură cu incompetenţa şi neputinţa JUSTIŢIEI de a duce până la capăt o condamnare a unor oameni de calibru "greu"!
Pentru că i-am cunoscut personal pe ambii miniştri am să vă spun câteva cuvinte despre ei...

Decebal Traian Remeş este un tip mizerabil! Şi la propriu şi la figurat. L-am cunoscut pe când era director la sucursala unei bănci care a tras ţeapă clienţilor şi a intrat în faliment, înainte să intre puternic în politică. Era "liberal", dar asta numai de formă. În rest a fost mereu un nesătul, un vânător de şpagă sub orice formă! S-a format la şcoala maramureşeană a evazioniştilor din domeniul alcoolului. Tot evazioniştii au fost cei care au plătit cash-ul necesar pentru ca Remeş să ajungă ministru de Finanţe. Atunci când s-a văzut în fotoliu... doamne, nimeni nu-i mai ajungea la nas! N-am văzut în viaţa mea un tip mai încrezut şi mai batjocoritor ca ăsta! Venea la conferinţele de presă ale filialei PNL şi se dădea în spectacol faţă de ziarişti luându-şi la rost colegii cu voce tare, ca să "se ştie" cine-i "şeful"! Liberalii plecau privirile ruşinaţi şi nu îndrăzneau să comenteze deşi observaţiile lui Remeş erau de-a dreptul penibile. De altfel, eu mereu aveam impresia că venea beat la aceste conferinţe...
A primit trei ani de închisoare... Puţin, zic eu. Părerea mea e că justiţia ar trebui să condamne la maximum prevăzut de lege indivizii care sunt în funcţii înalte şi sunt dovediţi vinovaţi. Pentru o faptă asemănătoare, cu "caltaboşi", un ţigan amărât lua sigur cel puţin 5 ani! Deci, concluzia mea, Remeş îşi merită puşcăria! Un om mizerabil, o pată mizerabilă pe obrazul Maramureşului şi României. Decebal Traian Remeş, ministrul de Finanţe al României care a luat mită o valiză de caltaboşi! PREJUDICIUL NU A FOST RECUPERAT!

Altfel stau lucrurile în cazul fostului ministru Ioan Avram Mureşan. Nu ştiu probele de la dosar, probabil e cu adevărat vinovat. Nu mă pronunţ asupra acestei chestiuni. Vorbesc doar de OMUL pe care l-am cunoscut eu. Şi Mureşan mi-a părut un DOMN! N-am avut multe contacte, dar alea puţine câte au fost mi-au arătat un om inteligent, calm, controlat, manierat, respectuos, atent. Era unul din puţinii politicieni la care dacă îi spuneai trei cuvinte ştia deja tot ce vrei să-i spui. Dacă începeai întrebarea, te oprea şi îţi dădea imediat răspunsul. Un om foarte inteligent, fără glumă! Nu ştiu cum de s-a lăsat atras de mojicul de Remeş în asemenea afaceri de corupţie, habar n-am cum a ajuns în stadiul acesta de degradare morală încât să se coboare până la nivelul acesta de şpagă de caltaboş (bine, au mai fost şi altele, dar aşa e cunoscut dosarul, "Caltaboşul"). Se prea poate ca în spatele unei inteligenţe strălucitoare, a unei bune creşteri fără cusur să se ascundă şi elemente de caracter josnice. S-au mai văzut cazuri. Oricum, limitat strict la felul în care eu l-am cunoscut, de Mureşan îmi pare rău! De Remeş nu, Remeş merita încă vreo 10 ani de închisoare! Uite însă că mizerabilul scapă mai ieftin...

Cam atât deocamdată despre cei doi. Dacă vor fi arestaţi şi încarceraţi în Baia Mare am să vă ţin la curent cu modul în care îşi execută pedeapsa pentru că încă am "relaţii" importante printre deţinuţii "lideri" închişi acolo. Penitenciarul este un loc propice pentru un om de teapa lui Remeş. Acolo va putea negocia toată ziua să vândă sau să cumpere caltaboşi! De Mureşan, încă o dată, îmi pare rău, dar dacă decizia de "VINOVAT" dată de justiţie e întemeiată, atunci îşi merită şi el pedeapsa. Pe curând...

Cornel SABOU

Niciun comentariu: