luni, 6 februarie 2012

Predoiu vs Boc: ce diferenţă!!!

Azi dimineaţă, cel mai hulit prim-ministru din istoria României, Emil Boc, a demisionat din funcţie! Ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu, a preluat funcţia de prim-ministru interimar...
Nu m-am aruncat să comentez la prima mână acest eveniment, deşi era unul foarte aşteptat, inclusiv de mine! Am aşteptat puţin. Să diger informaţia, să "simt" evenimentele, să urmăresc reacţiile. Am ascultat apoi discursurile celor implicaţi.
Boc mi-a părut acelaşi individ şters, inconştient, patetic, rupt de realitate. Repeta ca o moară stricată aceleaşi texte cu care ne-a aburit ani şi ani la rând. Mesteca în gură nişte cuvinte fără nici o noimă, fără cap şi coadă. A plecat la fel cum a şi "domnit", fără demnitate, fără respect, fără onoare.
A vorbit apoi, mai spre seară, Cătălin Predoiu. Altă viaţă, dom'le! Alt om, altă CALITATE! Nu ştiu cât va sta Predoiu interimar. Poate - vorba lui - două ore, 24 ore sau 24 zile. Nu contează. Pentru mine contează că auzindu-l vorbind m-am simţit în sfârşit BINE! M-am simţit oarecum "băgat în seamă" de prim-ministrul meu. A vorbit despre NAŢIUNE, despre interesele imediate ale naţiunii, ale oamenilor şi companiilor, despre urgenţele care trebuie gestionate competent, despre ceea ce înseamnă el, ca om, ca profesionist şi despre punerea acestor calităţi, în totalitate, în serviciul naţiunii! Scurt, inteligent, inteligibil, competent! Mi-a plăcut...
Poate nu va avea Predoiu şansa reală de a conduce România. Păcat! Prima putere o au partidele şi oamenii promovaţi de acestea. Predoiu, care a fost un fel de independent în toate guvernele, indiferent de coloratură, este o "salvare" doar de moment. Un MOMENT care îşi numără secundele...

Rămân mai departe susţinătorul necondiţionat a cererilor "Pieţei": "Jos Băsescu" şi "Alegeri anticipate". În acelaşi timp însă, îmi permit o clipă să mă bucur că am fost "guvernat" - chiar şi numai pentru câteva ore - de Cătălin Predoiu! Un om care, la fel ca toţi ceilalţi oameni, poate dezamăgii sau poate confirma. Asta însă doar dacă i se va da o şansă...
Ne auzim curând pe tema asta pentru că, iată, trăim vremuri extrem de agitate. Iarna nu-i ca vara. V-o poate confirma şi Ceauşescu şi Băsescu! Şi Boc!
Respect Predoiu!

Cornel SABOU

Niciun comentariu: